Kerk 2025 in 201702.02.2018

De agenda van de classicale vergaderingen in 2017 stond in het teken van KERK 2025, het proces om (opnieuw) te bepalen waar het in onze kerk om gaat en wat ons drijft. Het kerkelijk beleid is terug te vinden in de Kerkorde en die moet worden aangepast aan de nieuwe situatie. De voorstellen voor die kerkordewijzigingen zijn verdeeld in drie blokken:
Deel I gaat over kerk zijn met elkaar (herinrichting van het classicale niveau) en de kerkelijke presentie.
Deel II gaat over de vereenvoudiging van de regelgevingen de gevolgen voor de gemeenten en deel III gaat over de predikant.

Deel I is behandeld in de classicale vergadering (CV) van 3 april, deel II in de CV van 16 oktober en deel III wordt behandeld in de CV van 20 februari 2018.
Op de website van de Protestantse Kerk is uitgebreid te lezen wat de Kerkordewijzigingen inhouden.
www.protestantsekerk.nl/kerk2025