Nieuwsbrief zondag 29 oktober28.10.2017

Dinsdag 31 oktober wordt in deze kerk de herdenkingsbijeenkomst 500 jaar Reformatie gehouden. Deze interkerkelijke bijeenkomst wordt georganiseerd door de plaatselijke predikanten samen met het evangelisatieplatform Alteveer, Onstwedde en Vlagtwedde. Muzikale medewerking door: Testify en Genesis uit Onstwedde, organist: dhr. M. Wubs.

Nu we op 31 oktober het échte jubileum van de Reformatie herdenken, heeft De Waarheidsvriend ingezoomd op de betekenis van de Bijbel.
‘Sola Scriptura’ was een van de speerpunten van Luther en Calvijn. Nu de neergang in de kerk op veel plaatsen voelbaar is, is onze enige hoop op de Heere Zelf, die in Zijn Woord spreekt. Hoe bewerkstelligen we dat het Woord opengaat, voor jongeren en ouderen?
Bij de uitgang liggen exemplaren van De Waarheidsvriend, en u mag daar één van meenemen.

Dorcas Voedselactie:
Vandaag worden de voedsellijsten uitgedeeld bij de ingang.
Woensdag 1 november zijn er (vanaf een uur voor aanvang van de diensten) vrijwilligers aanwezig in d' Ekkelkaamp om producten in ontvangst te nemen.
Zaterdag 4 november is de jaarlijkse voedselactie bij de COOP aan de dorpsstraat.
In verband met dankdag zijn er deze week geen catechisaties.

Zaterdag 4 november is er de kledingsortering inclusief inbreng van de parochies uit Stadskanaal op het adres Veenhuizen 18 van 08.30 tot 11.00 uur.

Volgende week zondag 5 november zullen de beide collecten van kerk en eredienst worden toegevoegd aan de dankstondcollecte.

Op zondag 05 november wordt er een Kom En Zing Mee avond gehouden in d'Ekkelkaamp m.m.v. Chr. Gemengd Koor "Samen Op Weg" uit Valthermond en deze  begint om 19.00 uur.