Thema-avond Belijdenis02.10.2017

Veel lezers van dit kerkblad hebben het voorrecht dat ze in een christelijk gezin zijn opgevoed. Voor velen geldt, dat hun ouders het belangrijk vonden om hun kind te laten dopen. Daarmee gaven ouders aan: Het is belangrijk dat onze zoon/ dochter bij de kerk, bij de gemeente, beter gezegd: bij God hoort. We geloven dat God vanaf het begin van het leven er bij is en voor ons kind zorgt.
Als baby maken we dit niet bewust mee. Pas een aantal jaren later horen we  dat we gedoopt zijn.

Als we ouder worden, kunnen velen zelf nadenken over het geloof: Geloof ik in God? Heb ik anderen nodig om te geloven? Wat vraagt God van mij als ik in Hem geloof? Kan ik leven zoals God van mij vraagt en wil ik dat dan wel? Vragen als deze hebben te maken met het onderwerp ‘’belijden’’.
Met belijden bedoelen we dan onder anderen: Geloof ik in God, Die voor mij zorgt? Ben ik bereid om mijn geloof in deze God te bevestigen met een ‘’ja’’ als dit in de kerk en in het dagelijks leven gevraagd wordt?  Geloof ik, dat ik God elke dag nodig heb om te proberen als volgeling van Jezus te leven? Wil ik af en toe verdrietig zijn omdat anderen het moeilijk vinden, dat ik christen ben?

Over dit prachtige, wonderlijke geloof willen we graag met elkaar in gesprek tijdens een thema-avond over ‘’Belijdenis’’. De avond is bedoeld voor gemeenteleden die in de kerk geen belijdenis hebben afgelegd. We kiezen er voor om alle gemeenteleden vanaf 18 jaar persoonlijk per brief uit te nodigen. Dit gaat de komende weken plaatsvinden.

De avond wordt gehouden op D.V. woensdag 18 oktober, in d’ Ekkelkaamp. We hopen en bidden dat de genodigden kunnen en willen komen.
De kerkenraad.