Urker Visserskoor Crescendo28.06.2017

Op D.V. zaterdag 25 november a.s. is er een optreden gepland van het Urker visserskoor Crescendo in de kerk aan de Kerklaan. De aanvang is 19.30 uur en meer informatie volgt in de volgende kerkbodes en op andere wijze. Ze treden op ten bate van de Werkgroep Roemenië. De opbrengsten worden toebedeeld aan het ziekenhuis in Stei.
Eén van de speerpunten op dit moment van de werkgroep is het ondersteunen van het streekziekenhuis in Stei.  Stei is een mijnbouwstad waar de werkgelegenheid de laatste jaren sterk is verminderd. Vele jongeren gingen naar de stad of naar het buitenland. De ouderen in deze  stad ( 8500 inwoners) hebben geen mogelijkheid om bij ziekte naar de stad Oradea te gaan. Een arts in Stei heeft een aantal jaren terug een zeer gemotiveerd team verzameld. Dit team runt nu een klein ziekenhuis. Een uitkomst voor de vele ouderen in Stei en omgeving.

Het Christelijk Urker Visserskoor Crescendo neemt met een karakteristieke uitstraling en bezieling een bijzondere plaats in de Nederlandse koormuziek in. Onder leiding van drie generaties Kramer is Crescendo uitgegroeid tot een groot en krachtig mannenkoor.

Vanaf 1 september a.s. start de voorverkoop van de kaarten. Deze kaarten kosten dan  € 10,-- per stuk en op de avond van het optreden ligt de prijs € 2,50 hoger. Voorverkoopadressen worden The Readshop te Stadskanaal, Hidding Doe het Zelf in Vlagtwedde en Snackbar ’t Wold.