Kerkendag 2017 zoekt vrijwilligers21.04.2017

Op zaterdag 1 juli vindt in de vesting Bourtange de Kerkendag 2017 plaats. Het thema is "Voor de verandering"en de gezamenlijke kerken in de regio Oost Groningen staan met workshops, lezingen en muziek stil bij veranderingen in het verleden, heden en in de toekomst. De dag start met een hagepreek zoals vroeger destijds en eindigt met een door jongeren georganiseerde slotviering.
De organisatie is nog op zoek naar vrijwilligers om tijdens de Kerkendag een handje te helpen bij uiteenlopende activiteiten. Via het mail adres onder aan dit bericht kunt u zich aanmelden als vrijwilliger.
Met het thema "Voor de verandering"  herdenken de kerken dat Maarten Luther 500 jaar geleden zijn 95 stellingen vastspijkerde aan de deur van de slotkerk te Wittenberg. Deze gebeurtenis en de uitwerking ervan worden vaak gezien als het begin van de Reformatie en het huidige ‘protestantisme’, het vernieuwingsproces dat de kerk en de wereld heeft veranderd.

Daarnaast laten de Oost-Groningse gemeenten aan elkaar en belangstellenden zien hoe hun kerk anno 2017 er uitziet wat betreft de zondagse vieringen, het pastorale werk en de rol in de samenleving.

Tenslotte verwijst "Voor de verandering" ook naar besluit van de Protestantse Kerk in Nederland om de huidige 74 classes om te vormen tot acht regio's met een door de kerkleden gekozen regiopredikant aan het hoofd.

Voor meer informatie over de Kerkendag of belangstelling als vrijwilliger:
Astrid Lüürssen, T (0597) 532547, e-mail

Meer info over de kerkendag 2017