Israëlzondag02.10.2024

D.V. zondag 6 oktober 2024 is de Israëlzondag. Een teken van verbondenheid van de kerken met het Joodse volk. Met name staan we dan in het bijzonder stil bij de Messiasbelijdende Joden.
In verband hiermee is er dan bij de ingang van de kerk de brochure beschikbaar met als titel: “Goeddoen aan de huisgenoten van het geloof”.
U wordt van harte uitgenodigd om deze brochure mee te nemen.

In het nieuws met betrekking tot de situatie in het Midden-Oosten rond Israël en het Joods-Palestijnse conflict, worden er steeds weer verschillende aanduidingen gebruikt. Dit veroorzaakt verwarring. Waar gaat het over als we het hebben over ‘Joden’, ‘Israëlisch’, ‘zionisten’ en  ‘Messiasbelijdende Joden’ ?
En als we het over Israël hebben, hebben we het dan over het land Israël, de staat Israël of het volk Israël?
We hebben over de verschillende benamingen een informatieblad samengesteld om het één en ander te verduidelijken. Dit informatieblad ligt vanaf 6 oktober ook bij de ingang van de kerk en zullen we ook meesturen met de nieuwsbrief voor zondag 6 oktober.

Zondag 6 oktober is er een extra collecte die bestemd is voor NBG Bijbelgenootschap. Het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap brengt de bijbel dichtbij. Dat doen ze in Nederland, Vlaanderen en wereldwijd. Bijvoorbeeld door het maken van betrouwbare vertalingen en door de bijbel te verspreiden.

Zondag 20 oktober is er een extra collecte voor Kerk en onderhoud gebouwen.

Zondag 3 november is er een extra collecte bestemd voor Zuid-Soedan. Stichting Red een Kind roept dit uit tot noodhulp. De regio Pibor is een van de armste regio’s in Zuid-Soedan. Door overstromingen, het voedsel te kort en de conflicten, zijn miljoenen mensen gevlucht en op de vlucht in eigen land. Uit schattingen van de VN blijkt dat zo’n 9.5 miljoen mensen in Zuid-Soedan slachtoffer zijn van een humanitaire crisis. Voor ongeveer 61.000 mensen dreigt acute hongersnood.