Nieuwsbrief zondag 9 juni08.06.2024

Viering en Dankzegging Heilig Avondmaal:
Vandaag staat de morgendienst in het teken van de viering van het Heilig Avondmaal.
Het Heilig Avondmaal hoort tot het hart van de gemeente. Brood en wijn bepalen ons bij de kern waar het om gaat: Christus lijden, sterven en opstanding om ons zondige mensen te redden en te verzoenen.
De middagdienst staat in het teken van dankzegging en nabetrachting.

Tijdens de morgendienst staan we in de verkondiging stil bij Esther 2:1-4. Thema voor de verkondiging zal zijn: ‘Spijt of berouw?’. Tijdens de middagdienst vervolgen we de doordenking van het bijbelboek Esther en staan dan stil bij Esther 2 vers 5 en 6. Thema voor de verkondiging is dan: ‘Vrede zoeken voor de plaats waar God ons roept’.

Glutenvrij avondmaal brood:
Bij de rondgang tijdens het Heilig Avondmaal met brood is er glutenvrij-brood beschikbaar. Indien u hiervan gebruik wenst te maken kunt u even contact opnemen met de scriba: (0599-332035) of een berichtje sturen naar: scriba@hervormdonstwedde.nl

Avondmaalscollecte voor stichting Kimon
‘En zij brachten kinderen tot Hem, opdat Hij ze aanraken zou’

Stichting Kimon is een interkerkelijke zendingsorganisatie. Zij richten zich op het noodlijdende kind wereldwijd. De focus landen bevinden zich in Afrika, Azië en Oost-Europa. Via zending en hulpverlening helpen de medewerkers van de stichting om de materiële, lichamelijke, sociale en geestelijke nood van de kinderen te verlichten. Zo wil men dienstbaar zijn in de uitbreiding van Gods Koninkrijk.

Uw gift voor deze collecte kunt u ook overmaken op rekeningnummer NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van diaconie met vermelding van: avondmaalscollecte Kimon.

Korte viering:
Om plm. 11.00 uur wordt de korte viering gehouden voor belijdende leden die wegens omstandigheden de hele dienst in de kerk niet kunnen bezoeken. Indien u de dienst thuis via kerktelefoon of kerk-TV moest volgen, maar toch graag deel had genomen aan de viering, dan nodigen wij u van harte uit het sacrament met ons mee te vieren.

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Boekentafel en Verkoop Collectemunten:
Maandag 10 juni 2024 is de boekentafel geopend van 15.00 – 16.30 uur en van 19.00 – 20.30 uur.
Er is dan ook de verkoop van collectemunten alleen tijdens de avondopenstelling.

Clubkamp jeugdclub 12-16:
Dit weekend zijn de jongeren van de 12-16 club op clubkamp in Schoonoord.

Onderhoud begraafplaats:
A.s. dinsdag 11 juni gaan de vrijwilligers weer op de begraafplaats aan de slag. De volgende keer is over 14 dagen  (25 juni).
Daarna zal (zonder tegenbericht) het onderhoud iedere 3e dinsdagmorgen van de maand weer zijn.

Deze keer geen foto’s van de voortgang van de restauratie maar ééntje uit 1895 en ééntje anno 2024.
Dezelfde Juffertoren, maar wat een verschil in steigerbouw.