Nieuwsbrief zondag 22 september21.09.2024

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Viering en Dankzegging Heilig Avondmaal:
Vandaag staat de morgendienst in het teken van de viering van het Heilig Avondmaal.
Het Heilig Avondmaal hoort tot het hart van de gemeente. Brood en wijn bepalen ons bij de kern waar het om gaat: Christus lijden, sterven en opstanding om ons zondige mensen te redden en te verzoenen.
De middagdienst staat in het teken van dankzegging en nabetrachting.

Tijdens de morgendienst staan we in de verkondiging stil bij Esther 5: 1 en 2. Thema voor de verkondiging zal zijn: ‘De gouden scepter toegereikt’. Tijdens de middagdienst vervolgen we de doordenking van het bijbelboek Esther en staan dan stil bij Esther 5 vers 3 en volgend. Thema voor de verkondiging is dan: ‘De één door God vernederd, dan ander verhoogd’.

loden plaquette: Esther voor Ahosveros     (rijksmuseum)        glas in lood: Esther bij Ahosveros   (rijksmuseum)

Glutenvrij avondmaal brood:
Bij de rondgang tijdens het Heilig Avondmaal met brood is er glutenvrij-brood beschikbaar. Indien u hiervan gebruik wenst te maken kunt u even contact opnemen met de scriba: T (0599)332035 of een berichtje sturen naar: scriba@hervormdonstwedde.nl.

Korte viering:
Om plm. 11.00 uur wordt de korte viering gehouden voor belijdende leden die wegens omstandigheden de hele dienst in de kerk niet kunnen bezoeken. Indien u de dienst thuis via kerktelefoon of kerk-TV moest volgen, maar toch graag deel had genomen aan de viering, dan nodigen wij u van harte uit het sacrament met ons mee te vieren.

Avondmaalscollecte voor Mercy Ships
“Medische zorg voor ieder mens”
Mercy Ships begon met een droom: ziekenhuisschepen bemand met vrijwilligers die de armste landen van de wereld helpen door medische zorg te bieden.
Mercy Ships wil Gods liefde op een praktische manier aan de allerarmsten laten zien.
Door de jaren heen heeft Mercy Ships met een handvol schepen meer dan twee miljoen mensen in ontwikkelingslanden geholpen met medische operaties en ontwikkelingsprojecten.
Op dit moment heeft Mercy Ships twee ziekenhuisschepen in de vaart, de Africa Mercy en de Global Mercy, het grootste particuliere varende ziekenhuis ter wereld. (Zie afbeelding) Beide schepen zijn speciaal ingericht om mensen in de armste landen in Afrika te helpen.
Uw gift voor deze collecte kunt u ook overmaken op rekeningnummer NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van diaconie met vermelding van: avondmaalscollecte Mercy Ships.

Zondagsschool:
In verband met de viering van het Heilig Avondmaal is er vandaag geen zondagsschool.

Kopij Kerkblad:
Kopij voor het kerkblad van oktober dient u uiterlijk op woensdag 25 september 2024 in te leveren bij de scriba, Besselinglaan 2 of/en bij voorkeur per e-mail naar: kerkblad@hervormdonstwedde.nl.

Jeugdclub 16 plus:                                                               Kinderconcert met Marcel en Lydia Zimmer