Nieuwsbrief zondag 8 september07.09.2024

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Extra collecte plaatselijk jeugdwerk:
Vandaag is er bij de uitgang een extra collecte die bestemd is voor het plaatselijk jeugdwerk. Het jeugdwerk is een belangrijke pijler van het kerkelijk werk binnen onze gemeente. De opbrengst van deze collecte draagt er mede toe bij dat er voor de zondagsschool, het clubwerk en catechisaties materialen kunnen worden aangeschaft en diverse activiteiten kunnen worden georganiseerd.
Uw gift voor deze extra collecte kunt u ook overmaken op rekeningnummer NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van diaconie met vermelding van: extra collecte jeugdwerk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Zondagmorgen - Startdienst:
De eredienst van zondagmorgen staat in het teken van de start van het winterwerk.
Het startthema voor 2024-2025 is ‘Dat je groeien mag…’  In de prediking staat Johannes 15:1-8 centraal, het gedeelte over de ware Wijnstok en de ranken. Onderliggende gedachte is dat je je het geloof niet zomaar eigen maakt. Het behoort bij de vrucht van de Geest, die mag en moet groeien.
Aan deze dienst zal medewerking worden verleend door Josien Bakker.

De liturgie voor deze dienst wordt met deze nieuwsbrief meegezonden.

Na de dienst bent u van harte welkom om onder het genot van een kopje koffie, thee of fris, mét taart even na te praten en elkaar te ontmoeten in d’Ekkelkaamp.
(De taarten voor de taartenbakwedstrijd kunt u zondagmorgen nog inleveren bij d’Ekkelkaamp).

Boekentafel en Verkoop Collectemunten:
Maandag 09 september 2024 is de boekentafel geopend van 15.00 – 16.30 uur en van 19.00 – 20.30 uur.
Er is dan ook de verkoop van collectemunten alleen tijdens de avondopenstelling.
Kokers voor collectemunten:
De colleges van kerkrentmeesters en diaconie zijn dringend op zoek naar lege kokers voor de collectemunten. Indien u nog lege kokers thuis hebt liggen wordt u verzocht deze in te leveren.

Voorbereiding op de viering van het Heilig Avondmaal:
De morgendienst van zondag 15 september staat in het teken van de voorbereiding op de viering van het Heilig Avondmaal.

Zondagsschool De Goede Herder:
Zondag 15 september gaat de zondagsschool weer beginnen om 11.00 uur. In het kerkblad van september kunt u hier meer over lezen. Vanaf volgende week zondag zal de voorzang tijdens de morgendienst dan ook weer een psalm of lied zijn dat de kinderen leren tijdens het zondagsschool uur.

Preekbespreking:
Zondagmorgen 15 september wordt er na de morgendienst een korte bespreking naar aanleiding van de preek gehouden voor alle jongeren. Vanuit Esther 4 zien we hoe de ongeveer 21 jarige Esther voor een ontzettend moeilijke keuze komt te staan. Genoeg stof om na de preek over na te praten en te ontdekken hoe actueel dit gedeelte uit de Bijbel is.

Alleskunner wandeltocht gezamenlijke kerken:
I.v.m. verschillende data van de startweekenden van de Gereformeerde, de Christelijk Gereformeerde en de Hervormde Kerk, wordt op vrijdagavond 13 september een activiteit georganiseerd bij de Gereformeerde Kerk aan de Dorpsstraat.
Dit jaar staat ‘de Alleskunner’ op de planning!

Aanvang: 18.45 uur. Na het spel kan een broodje hamburger en drinken gekocht worden.

Belijdeniscatechisatie:
We zijn dankbaar dat er ook dit jaar weer een groep is die belijdeniscatechisatie wil gaan volgen. Maar is zeker nog ruimte voor meer deelnemers. Daarom brengen wij de belijdeniscatechisatie hier nogmaals onder de aandacht. Voor meer informatie verwijzen we graag ook naar het kerkblad van juli/augustus en van september. We benadrukken dat het volgen van belijdeniscatechisatie niet op voorhand hoeft te betekenen dat er aan het einde van het seizoen daadwerkelijk belijdenis ‘moet worden gedaan’. Een groot deel van de groep belijdeniscatechisanten van dit seizoen heeft vorig jaar ook al een jaar belijdeniscatechisatie gevolgd.
Evenals vorig jaar zal de belijdeniscatechese plaatsvinden op de maandagavond.
De eerste bijeenkomst is op 23 september om 20.00 uur in d’ Ekkelkaamp.
Wil jij/u meer informatie over de belijdeniscatechese? Neem dan even contact op met dominee Van den Berg T (0599)331212 of mail naar predikant@hervormdonstwedde.nl.