Nieuwsbrief zondag 30 juni29.06.2024

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Middagdienst:
In de middagdienst hoopt dominee Van den Berg stil te staan bij het vervolg op de prediking over Esther. Het thema voor deze middagdienst is: ‘Gods wonderlijke weg met Esther’
Het thema wordt overdacht naar aanleiding van Esther 2.

Herinnering actie Voedselbank:
Vandaag en zondag 7 wordt de inzamelingsactie van verzorgings- en schoonmaakartikelen gehouden bij alle drie kerken in ons dorp.
Meer informatie staat vermeld in het kerkblad van juni, de flyer en de nieuwsbrief van vorige week.

Openstelling Kerk:
Woensdag 3 juli is de kerk open van 14.00–16.30 uur voor bezichtiging en bezinning.

Boekentafel:
In verband met de Onstwedder-omloop is er maandagavond 1 juli géén boekentafel.

IZB-zendingscollecte:
Zondag 7 juli wordt er een extra collecte gehouden die bestemd is voor de IZB.
De IZB is een missionaire organisatie binnen in de Protestantse Kerk in Nederland. Ze ondersteunt predikanten, kerkenraden en leden van plaatselijke kerken bij hun roeping om met woord en daad getuige te zijn van het evangelie van Jezus Christus. Daarnaast begeleidt ze missionair pionierswerk, de vorming van nieuwe geloofsgemeenschappen op plekken waar de kerk in Nederland niet (meer) aanwezig is.

Voortgang restauratie toren:
In de afgelopen week is voor iedereen er de mogelijkheid geweest om de steiger rond de toren van onze kerk te beklimmen. Hier is volop gebruik van gemaakt.  Menig gemeentelid en dorpsgenoot zijn de uitdaging aangegaan om de trappen en ladders te beklimmen. In totaal zijn er zo’n 250 deelnemers geweest. Via diverse bronnen verschijnen foto’s van het uitzicht over ons dorp vanaf het bovenste puntje van de toren. Opvallend daarbij is hoe bomenrijk het dorp Onstwedde is.
Het is niet de bedoeling u allerlei foto’s te laten zien van het uitzicht over Onstwedde en de regio, maar één foto willen wij u niet onthouden. Dat is Onstwedde bij een ondergaande zon. Deze foto is gemaakt afgelopen vrijdagavond rond half tien.

Hieronder volgen nog een aantal foto’s die betrekking hebben op de voortgang van de restauratie werkzaamheden:

Het bovenste topje van de toren. Hierop wordt de haan geplaatst. Ook de muurankers worden gecontroleerd.