Nieuwsbrief zondag 20 oktober19.10.2024

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Extra Collecte: Onderhoud kerk en gebouwen:
Vandaag wordt er bij de uitgang een extra collecte gehouden die bestemd is voor de kosten van het onderhoud van de kerk en de gebouwen. Giften voor deze collecte kunt u ook overmaken op rekening:
NL 61 RABO 0349.0001.07 ten name van Hervormde Gemeente met vermelding van:
Onderhoud kerk en gebouwen.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Bijbelkring:
De Bijbelkring door dominee Noorlander wordt gehouden op woensdag 23 oktober.
’s Middags vanaf 14.00 uur en ’s avonds vanaf 19.30 uur.

Kerkenraadsverkiezingen:
Met ingang van DV 1 januari 2025 is diaken S. Geertseman periodiek aftredend en niet herkiesbaar.

Ouderling W. Veldhuis heeft, na uitvoerig beraad en overleg, te kennen gegeven dat hij voortijdig zijn ambt als ouderling neer moet leggen. Het ambt van ouderling blijkt voor hem niet te combineren te zijn met zijn functie als Staf facilitaire zaken bij het COA. Deze functie neemt te veel onregelmatige werkzaamheden met zich mee, die niet vrij zijn van hectiek, waardoor broeder Veldhuis zich niet voor 100 % kan inzetten binnen de kerkenraad.
Als kerkenraad betreuren we de noodzaak van dit besluit en daaraan verbonden het vertrek van broeder Veldhuis, maar tegelijk hebben we gezien de aard van zijn beslissing hier ook alle begrip voor.

Met ingang van 1 januari ontstaan er dus twee vacatures, te weten één vacature voor ouderling en één vacature voor diaken.

Wij verzoeken u de verkiezing van ambtsdragers ook in uw persoonlijk gebed voor te leggen aan Heere. Als stemgerechtigd lid wordt u in de gelegenheid gesteld namen in te dienen van mannelijke belijdende leden voor de vacatures.
U kunt uw persoonlijke voordracht, met vermelding van de naam van aftredende ambtsdrager, tot en met vrijdag 1 november 2024 per brief schriftelijk en ondertekend indienen bij de scriba:
Besselinglaan 2, 9591 AP Onstwedde of per mail zenden naar: scriba@hervormdonstwedde.nl

Predikantenboek:
Wij herinneren u nog even aan de mogelijkheid om het nieuwe Predikantenboek te bestellen.
Meer informatie kunt u vinden in het kerkblad van oktober.

Handvolkoren dagboek 2025
Ook dit jaar zal de zendingscommissie ervoor zorgen, dat het bijbels dagboek ‘Een handvol koren’ bij u thuis wordt bezorgd, of indien gewenst, mag u dit ook bij één van de commissieleden thuis afhalen. Dit wel graag even vermelden bij uw bestelling.
Om het administratief en financieel gebeuren overzichtelijk te houden is het NIET meer mogelijk de bestelling af te halen bij de boekentafel. Wij vragen hiervoor uw begrip.
De kosten bedragen dit jaar € 14,95 per dagboek. Hiervan gaat € 8,- naar de zending.
Indien u besluit om géén bijbels dagboek ´Een Handvol Koren´ via de zendingscommissie te ontvangen, of u wilt het aantal wijzigen, dan verzoek ik u dit aan mij kenbaar te maken vóór 30 oktober a.s.
Dit kunt u doen door een mailbericht te versturen naar a.d.moed@ziggo.nl, of middels een telefoontje of app bericht naar 06-30 78 68 30.
Namens de zendingscommissie – Angela Moed

Aktie in de maand oktober: Luiers voor Lesbos
CRR  Christian Refugee Relief zet zich in voor kinderen op de vlucht. Dagelijks hoort/ziet u verschrikkelijke beelden via de media. De inzamelperiode is van 1 oktober - 31 oktober.
Gevraagd worden: Luiers maat 4,5,6 / Billendoekjes / Sudocreme / Maandverband en incontinentiemateriaal.
In Onstwedde is het inzamelpunt Jabbingelaan 20. Voor de garage staat een groene bak. Hierin kunt u het neerleggen.
We hopen dat we samen deze actie doen slagen. HET IS NODIG!
Ook mag u een donatie doen via de QR-code op de affiches of afgeven op Jabbingelaan 20.
(Bovenstaand bericht is per abuis niet in het kerkblad opgenomen)

Kopij Kerkblad:
Kopij voor het kerkblad van november dient u uiterlijk op woensdag 23 oktober 2024 in te leveren bij de scriba, Besselinglaan 2 of/en bij voorkeur per email naar: kerkblad@hervormdonstwedde.nl.