Nieuwsbrief zondag 7 juli06.07.2024

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Extra collecte IZB:
Vandaag wordt er een extra collecte gehouden die bestemd is voor de IZB.

De IZB is een missionaire organisatie binnen in de Protestantse Kerk in Nederland. Ze ondersteunt predikanten, kerkenraden en leden van plaatselijke kerken bij hun roeping om met woord en daad getuige te zijn van het evangelie van Jezus Christus. Daarnaast begeleidt ze missionair pionierswerk, de vorming van nieuwe geloofsgemeenschappen op plekken waar de kerk in Nederland niet (meer) aanwezig isUw gift voor deze collecte kunt u ook overmaken op rekening: NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van Diaconie Hervormde Gemeente, met omschrijving collecte IZB.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Vervolg Esther
In de morgendienst zal onze dominee weer verder gaan met de prekenserie over het Bijbelboek Esther.
Het gaat er nu echt om spannen.
Naast dat er een aanslag op koning Ahasveros wordt beraamd en we met verbazing zullen zien hoe Mordechai hierop reageert (Esther 2:19-23) -waaruit ook weer concreet lessen voor onszelf te trekken zijn-, ontmoeten we in Esther 3 een nieuwe hoofdrolspeler: Haman. En vanuit wat er direct aan het begin van Esther 3 gebeurt, lopen er heel duidelijke en uiterst leerzame lijnen naar de actualiteit van vandaag.

Herinnering actie Voedselbank:
Vandaag kunt u nog verzorgings- en schoonmaakartikelen inleveren bij de ingang van de kerk voor de voedselbank.

Boekentafel en Verkoop Collectemunten:
Maandag 08 juli 2024 is de boekentafel geopend van 15.00 – 16.30 uur en van 19.00 – 20.30 uur.
Er is dan ook de verkoop van collectemunten alleen tijdens de avondopenstelling.

IZB-Tijding
Wilt u meer lezen over het werk van de IZB? Klik dan op onderstaande link naar de website van IZB-tijdschriften. In editie 2 – 2024 staan een aantal artikelen die zeer lezenswaardig zijn. Van harte aanbevolen!
www.izb.nl/tijdschriften