Nieuwsbrief27.05.2023

MEDEDELINGEN:

Openbare Belijdenis van het geloof en bediening van de Heilige Doop:

In de morgendienst van 1e  Pinksterdag hopen zes gemeenteleden Openbare Belijdenis van het geloof af te leggen en zal tevens de bediening van de Heilige Doop plaatsvinden.
We verwachten in deze dienst een behoorlijk aantal gasten te mogen ontvangen, er blijft echter plaats genoeg over voor u als gemeenteleden. Wat zou het mooi en zegenrijk zijn om deze dienst met een “volle” kerk te kunnen houden. U komt toch ook?
Bij binnenkomst van de nieuwe lidmaten en de kerkenraad verzoeken wij u de voorzang (indien mogelijk) staande te zingen.

Na afloop van de belijdenisdienst wordt u in de gelegenheid gesteld om de nieuwe lidmaten te feliciteren en hen Gods Zegen toe te wensen in d’Ekkelkaamp. Daar is dan tevens ook de gelegenheid om elkaar,  gasten en gemeente, te ontmoeten tijdens het koffiedrinken.

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaand aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Extra Collecte zondag 28 mei 2023:

Kerken toerusten in Albanië

De GZB-pinkstercollecte is dit jaar bestemd voor Albanië. De protestantse kerken in Albanië zijn nog jong en klein. En willen graag iedereen bereiken met het Evangelie. De GZB helpt hen hiermee. Zendingswerker Aad van der Maas verzorgt in verschillende gemeenten lessen met als thema: discipelschap, diaconaat en jeugdwerk. De jonggelovige Hajrid zegt: "We kijken er altijd naar uit dat Aad bij ons komt. De lessen zijn belangrijk voor ons, want het gaat over de basale dingen van het geloof en het is vaak heel praktiserend."

Uw gift kunt u ook overmaken op de bankrekening van de diaconie: NL 44 RABO 034 0041 96 met vermelding van “Pinksterzendingscollecte”.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Alle Volken:
Bij de uitgang van de kerk liggen een aantal exemplaren van het zendingsblad ‘Alle Volken’ van de GZB. Wij nodigen u uit om hiervan een exemplaar mee te nemen om thuis meer over het zendingswerk te lezen.

Open Kerk:

Kerkenpad Oost-Groningen 2023.

Zaterdag 3 juni organiseren ongeveer dertig kerken, torens en een synagoge in het oostelijk deel van de provincie Groningen voor de achtste keer het Kerkenpad Oost-Groningen.
Ook onze kerk doet hieraan mee. De kerk is open van 10.00 – 16.00 uur.
Meer informatie over Kerkenpad Oost-Groningen kunt vinden in het kerkblad van mei.