Nieuwsbrief zondag 30 april29.04.2023

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaand aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending.
Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Bevrijdingsconcert:
Vrijdag 5 mei geeft het Gereformeerd Gemengd Koor ‘Zingt voor Hem’ uit Hardenberg en omgeving, onder leiding van Koos Tillema, een Bevrijdingsconcert in onze kerk.
De deuren van de kerk gaan open om 19.30 uur, aanvang van het concert is 20.00 uur. De toegang voor het concert is gratis, er wordt een collecte gehouden.
De organisatie is in handen van de orgelcommissie.

Predikant:
In verband met vakantiedagen van dominee Van den Berg kunt u gedurende de meivakantie in voorkomende gevallen contact opnemen met de scriba T(0599)332035 of met uw sectie-ouderling.

Extra collecte zondag 07 mei 2023:
Volgende week zondag wordt er een extra collecte gehouden bij de uitgang die bestemd is voor onderhoud van de kerk en de gebouwen.

Volleybaltoernooi:
Goede tradities moeten in ere worden gehouden!
Na een aantal jaren waarin we geen volleybaltoernooi hebben gespeeld willen we dit jaar toch weer een mooi evenement organiseren voor de gehele gemeente en wel op:
 Zaterdagmiddag 13 mei vanaf 16:00 uur.

De teams moeten uit minimaal zes personen (12 jaar of ouder) bestaan en er moet sportief met elkaar om worden gegaan. Dit zijn de enige voorwaarden voor deelname. Er zijn dus geen redenen om niet mee te doen en kans te maken op de wisselbeker.
Wij hopen dat iedereen weer mee zal doen, zodat we als gemeente weer een sportieve maar vooral gezellige middag samen mogen beleven.
Ook de niet-sporters worden natuurlijk van harte uitgenodigd om een kijkje te komen nemen!
De locatie voor deze sportieve bijeenkomst is achter de woning van familie Hoekzema (Dorpsstraat 46).
Opgave s.v.p. voor 10 mei via rietwubs@hotmail.com of M 06-27596398 met vermelding van de teamnaam en de teamcaptain.
Natuurlijk zorgen we er weer voor dat er ook de mogelijkheid is tot het nuttigen van een ‘hapje en drankje’.
Organisatie: Jeugdclub 16+

Koninklijke Onderscheidingen:
Op woensdag 26 april jl. werd een koninklijke onderscheiding toegekend aan de heer René Jonker (Jensinghelaan 24, 9591 EB Onstwedde) voor alle vrijwilligerswerk dat hij in ons dorp mag doen. Hierbij is ook het jeugdwerk benoemd dat hij vele jaren in onze gemeente heeft gedaan in de vorm van leiding geven aan de jeugdclub 16 plus.
Op dezelfde dag is ook een koninklijke onderscheiding toegekend aan de heer Harm Timmer uit Groningen (Boumaboulevard 287, 9723 ZS Groningen) voor het kerkelijk werk dat hij nu bij de Martinikerk verricht en ook voor het kerkelijk werk als kerkvoogd/kerkrentmeester dat hij vele jaren in onze gemeente mocht doen.