Voedselinzamelingsactie Oekraïne31.01.2023

Samen met andere kerken in de gemeente Stadskanaal houden we een inzamelactie voor Oekraïners in Oekraïne.

De inzamelingsactie is gericht op lang houdbaar en eenvoudig klaar te maken voedsel en ander belangrijke (kleine) spullen (zie hieronder). Het ingezamelde voedsel en de overige spullen zijn bestemd voor mensen in gebieden waar nog regelmatig gebouwen worden verwoest. Deze mensen verliezen vaak in één klap alles en zijn gebaad bij voedsel voor een paar dagen en overige kleine spullen.

Op zondag 5 en zondag 12 februari zamelen we voedsel en spulletjes in. U kunt ze inleveren bij de ingang van de kerk (in het zijportaal en in de toren). Daarna worden alle ingezamelde artikelen door Stichting United we stand uit Nijverdal naar Oekraïne gebracht.

Houdbaar voedsel zoals
- Diverse soorten blikvoeding
- Kant en klare maaltijden
- Pasta’s
- Chocola
- Rookworst
- Fruit/vruchten in blik
etc

Dagelijkse spullen zoals
- Batterijen
- Zaklampen
- Aanstekers
- Kaarsen
- Powerbanks
- Medicatie
etc.

De diaconie vraagt u van harte mee te doen aan de inzamelingsactie en op één van beide zondagen één of meerdere artikelen in te leveren.