Van Kerkrentmeesters en diaconie06.01.2023

Het is voor heel veel mensen en instellingen financieel een moeilijke periode. Hoge inflatie en hoge energielasten leveren soms uitzichtloze situaties op.
De diaconie krijgt van landelijke en regionale instellingen in toenemende mate aanvragen voor financiële ondersteuning. Het vermoeden is dat er ook in Onstwedde gezinnen zijn die  nauwelijks de eindjes aan elkaar kunnen knopen. Geldt dat voor uzelf of kent u een gezin waar dit speelt? Mogelijk kan de diaconie wat voor dat gezin betekenen. U kunt daarvoor contact opnemen met één van de diakenen.

Wat betreft het beheer van de kerk ervaart het college van Krm ook de financiële gevolgen van de hoge energieprijzen. Het verwarmen van een oud en tochtig kerkgebouw kost veel energie. Op het moment van dit schrijven moet de kerkenraad overigens nog een besluit nemen over het voorstel om de erediensten tijdelijk in d’ Ekkelkaamp te houden.

Gelukkig heeft niet iedereen het financieel zwaar.  In de afgelopen maanden zijn we meermaals benaderd over het schenken van de twee keer € 190,00 energie compensatie.  Het college van Krm en de diaconie heeft daarom besloten, dat wanneer u deze middelen aan de hervormde gemeente wilt schenken, dit fifty-fifty wordt verdeeld onder het college van kerkrentmeesters en de diaconie. Het college van Krm zal dit geld inzetten voor de hoge energielasten, de diaconie om regionaal, landelijk of individueel financiële steun te bieden.
U kunt uw gift overmaken op rekeningnummer NL44 RABO 0349 0041 96 t.n.v. Diaconie hervormde gemeente Onstwedde, onder vermelding van “gift energiecompensatie”.