Bovenstemzangers gezocht17.12.2022

Bovenstemgroep Westerwolde

Enige tijd geleden kwam het idee om een bovenstemgroep op te starten. Het idee van deze bovenstemgroep is om door middel van enkele eenvoudige repetities een aantal psalmen ritmisch met behulp van bovenstem te leren zingen.

Wat is bovenstem zingen?
Bij bovenstem zing je een tweede stem bij de psalmen. Deze stem klinkt vaak hoger dan de ‘gewone’ psalm en komt er bovenuit, vandaar bovenstem.
Niet elke psalm is hiervoor geschikt, maar een derde van de 150 psalmen is meer dan geschikt.
We willen deze vorm van zang met een groep mannen (sorry dames…) eens proberen. In 2023 willen we starten op een nader te bepalen avond in de week.

Een aantal belangrijke dingen:
-    We zingen de ritmische versies van de psalm.
-    We gaan vrijblijvend met elkaar iets proberen op te zetten, daarbij is iedere man welkom die een beetje kan zingen hoewel het handig is als je een beetje stemvast bent, maar…proberen is altijd goed!
-    Geheel vrijblijvend en zonder kosten.

Vanuit de Christelijk Gereformeerde kerk in Nieuwe Pekela is een groep mannen afgelopen najaar al gestart.Met deze groep is er al wat contact, en mogelijk kan het ook zijn dat we met hen samen iets kunnen doen. Wie weet!
Eén van de doelen zou kunnen zijn dat we in één van de kerken tijdens een speciale dienst deze bovenstemzang ten gehore kunnen brengen bij de samenzang. Dat moeten we allemaal nog verder uitwerken.

Mocht je het interessant vinden, neem dan contact op met Willy Nobbe die als dirigent gaat fungeren via e-mail