Nieuwsbrief zondag 27 november26.11.2022

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Extra collecte:
Vandaag is er een extra collecte ten behoeve van de kerstgave aan ouderen en langdurig zieken bij de uitgang van de kerk.
Giften voor deze extra collecte kunt u ook overmaken op de bankrekening van de diaconie:
NL 44 RABO 0349 0041 96 met vermelding van Kerstgave collecte.
Alle collecten worden van harte aanbevolen

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Morgendienst:
Jeugddienst en koffiedrinken na de dienst
Het thema van de morgendienst is aangedragen door de jongeren: ‘Hoe kan ik God leren kennen?’. In deze Jeugddienst staan we stil bij de geschiedenis uit Handelingen 8 die gaat over de ontmoeting tussen Filippus en de Ethiopiër. Maar meer nog gaat deze geschiedenis over de ontmoeting van deze Ethiopiër met God.
Iedereen die in de gelegenheid is, hopen we in deze Jeugddienst te ontmoeten. Want ook al is het een Jeugddienst; het is een dienst voor jong & oud en bovendien een eredienst van/voor de HEERE. Hij wil ook ons ontmoeten!
Aan deze dienst wordt medewerking verleend door muziek- en zanggroep ‘Genesis’. Naast begeleiding van enkele samenzangmomenten, zullen zij ook enkele liederen voor ons zingen.
De volledige liturgie voor deze dienst wordt met de nieuwsbrief meegezonden.
Aansluitend is er na de dienst gelegenheid om elkaar in de d’Ekkelkaamp te ontmoeten onder het genot van koffie, thee of frisdrank met iets lekkers erbij. Iedereen van harte welkom!

Middagdienst:
In de middagdienst gaan we verder met doordenking van de stof die middels de Heidelbergse Catechismus, vanuit Gods Woord, wordt aangereikt. Aan de beurt van behandeling is Zondag 5 en 6. Prachtig dat we op deze eerste Adventszondag juist bij deze stof uit de catechismus mogen stilstaan. Want zoals de engelen de Herders in Efratha’s velden de weg hebben gewezen naar het geboren Geschenk van God, zó wordt ons vanuit deze zondagen de weg gewezen naar de Heere Jezus Christus Die ons als Middelaar geschonken is.
Voor de middagdienst is weer een hand-out samengesteld die met deze nieuwsbrief is meegezonden. Deze hand-out is bedoeld om 1) vóór de dienst alvast te lezen, 2) tijdens de dienst te gebruiken en 3) om ná de dienst het gesprek thuis te stimuleren. Het is zinvol de hand-out even uit te printen en mee te nemen naar de kerk.

Zondagsschool:
In verband met de jeugddienst en de ontmoeting ná de dienst in d’Ekkelkaamp is er vandaag
GEEN zondagsschool.

Heilig Avondmaal:
DV Volgende week zondag hopen we in de morgendienst de voorbereiding op de viering van het Heilig Avondmaal te houden.
De avondmaalzondag is op DV zondag 11 december 2022 en censura morum wordt gehouden op maandag 5 december 2022 van 19.00 – 19.30 uur in d’Ekkelkaamp.

Dorcas voedselactie 2022:
Voor de Dorcas voedselactie kunnen deze maand nog giften worden overgemaakt.
U kunt uw donatie overmaken op bankrekeningnummer van de diaconie van onze gemeente:
NL 44 RABO 0349 0041 96 o.v.v. Dorcas voedselactie.
Of via de digitale collectebus (mogelijk t/m 30 november) van de Hervormde gemeente Onstwedde op de site van Dorcas: dorcas.nl/acties/hervormde-gemeente-onstwedde

Jeugdclub 12 -16
Ook dit jaar gaat Jeugdclub 12-16 weer kniepertjes bakken! De opbrengst zal dit jaar bestemd zijn voor het verbouwen van de hobbyzaal naar een jeugdhonk.
1 zakje (20 stuks) voor 3,-
Bestellen is eenvoudig, u vult onderstaand strookje in (zonder geld) en levert dit uiterlijk zondag 27 november in, in de kartonnen dozen die bij de ingangen van de kerk staan. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om het in te leveren in de kerk, dan mag u het ook uiterlijk 28 november inleveren bij Gerben Huiting, Dorpsstraat 20.
Zaterdag 17 december kunt u uw bestelde kniepertjes afrekenen en ophalen in d’Ekkelkaamp van 10.00-11.00.

Naam: ………………………………………………………………………………………………………………………..

Adres: ………………………………………………………………………………………………………………………

Bestelling:     ____    aantal zakjes kniepertjes á 3 Euro
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De kniepertjes worden door de jeugd 12 -16 gebakken op:
vrijdagavond  2 december bij: Gert, Veenhuizen en bij Geertrudy, Vosseberg en op:
zaterdagavond 3 december bij: Gert, Veenhuizen.
(zaterdagavond is er geen reguliere clubavond)