Nieuwsbrief zondag 11 september10.09.2022

Startdienst ‘Opening Winterwerk’
De morgendienst van vandaag staat in het teken van de opening van een nieuw winterseizoen. Het thema van deze dienst is gelijk aan het HGJB-jaarthema dat voor het nieuwe winterseizoen is uitgewerkt: ‘Enthousiasme gezocht’.
In de preek zal worden stilgestaan bij de woorden uit Romeinen 12 vers 1 en 11. Daarbij zal door onze dominee extra aandacht worden besteed aan de kinderen en jongeren van de gemeente. Vanuit het vertrouwen dat de Heilige Geest de verkondiging leidt, wacht er voor jong & oud weer een sprankelende boodschap vanuit het levende en betrouwbare getuigenis van Gods Woord. Dus: wees erbij!

Er is voor deze dienst een liturgieboekje gemaakt. Deze is voor degenen die thuis de dienst meebeleven met deze nieuwsbrief meegestuurd.
Aan deze dienst wordt medewerking verleent door muziek- en zanggroep Genesis. Ná de dienst is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten. Bij mooi weer zal er buiten bij de ingang van d’Ekkelkaamp koffie, thee en fris worden geschonken met daarbij een lekkere versnapering. (de zelfgemaakte taarten kunnen voor de dienst worden ingeleverd bij d’Ekkelkaamp)
Iedereen die in de gelegenheid is om te komen, roepen we van harte op om zondagmorgen deel te nemen aan zowel de kerkdienst alsook aan het ontmoetingsmoment ná de kerkdienst. Ook voor w.b.t. ‘het samen gemeente zijn’ geldt: Enthousiasme gezocht!

De collecten vinden plaats in de eredienst voorafgaand aan de prediking.
De eerste is voor de diaconie en de tweede voor kerkbeheer.
Bij de uitgang kunt u middels de zendingsbussen geven voor de zending.
Uw gift digitaal overmaken blijft uiteraard ook mogelijk.
Extra Collecte:
Vandaag wordt er een extra collecte gehouden die bestemd is voor het plaatselijk jeugdwerk.
Giften voor deze collecte kunt u ook overmaken op rekening nummer NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van diaconie, met vermelding van: “Extra collecte Jeugdwerk”.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Zondagsschool “De Goede Herder”:
Vandaag is er GEEN zondagsschool.

Ingelaste Extra collecte:
Volgende week zondag wordt er een ingelaste extra collecte gehouden die bestemd is voor noodhulp aan Pakistan.
In augustus 2022 zijn 33 miljoen mensen in Pakistan getroffen door de heftigste regens ooit. Grote overstromingen zijn het gevolg, een derde deel van het land staat onder water. Er zijn op dit moment 1000 doden bekend. Vooral in het arme zuiden en zuidwesten zijn miljoenen mensen op de vlucht geslagen. Meer dan een miljoen huizen zijn verwoest of zwaar beschadigd, en veel vee is verdronken.
Deze noodhulpactie gaat uit van het noodhulpcluster van de PKN.

Jeugdclub 12 – 16
Zaterdag 17 september van 19.00 uur tot ±20.30 uur start de jeugdclub weer in d’ Ekkelkaamp.
De eerste avond beginnen wij met een spel: “Lost letters spel”. Jullie worden deze avond in groepjes verdeeld en lopen door het dorp. Hoe het spel precies werkt, leggen wij 17 september uit.
Het zou leuk zijn als jullie deze avond een vriend/vriendin meenemen.

Belijdeniscatechese:
De kennismakingsavond van de belijdeniscatechese wordt gehouden op vrijdag 16 september om 20.00 uur in d’Ekkelkaamp. Aanmelding voor de belijdeniscatechese is nog mogelijk.

Bijbelkring:
Zoals in het kerkblad reeds is vermeld hoopt ds. Noorlander dit seizoen de bijbelkring te leiden.
Evenals voorgaande jaren is er een middag en een avond bijeenkomst in d’Ekkelkaamp. De eerste bijbelkring van dit seizoen wordt gehouden op dinsdag 13 september. De kerkenraad nodigt u van harte uit deze kring te bezoeken om samen Gods Woord te lezen, te verklaren en te onderzoeken.
De tijden staan vermeld in het weekrooster.

Verkoop collectemunten:
Maandag 12 september is er tijdens de avondopenstelling van de boekentafel weer verkoop van
collectemunten.

Sokken voor asielzoekers in Stadskanaal:
De asielzoekers die in de tenten aan de Manegelaan in Stadskanaal verblijven hebben dringend behoefte aan sokken. De meeste asielzoekers hebben geen sokken meer. Nu het kouder wordt geeft dit de nodige problemen. De jeugdclubs van de drie Onstwedder kerken hebben hiervoor een actie opgezet. Vandaag en volgende week zondag staat bij de ingang van alle kerken een wasmand waarin u (evt. nieuwe) sokken kunt doen. Er is behoefte aan sokken voor volwassenen, zowel mannen als vrouwen, én kinderen.
Doet u mee?