Zondagsschool "De Goede Herder"01.09.2022

Na een zonnige vakantie hopen we op zondagochtend 4 september weer te starten met de zondagsschool, de zondag vóór het startweekend. Alle kinderen vanaf 4 jaar zijn van harte welkom van 11:00 tot 12:00 uur in d’ Ekkelkaamp. Er zijn vier groepen (A, B, C en D). We werken met de methode Bijbel Basics van het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap. Zingen doen we uit een zelfgemaakt psalm- en liedboekje met voor elke groep een vast repertoire. Elke maand staat er één lied of psalm centraal. We hopen dat u dat lied thuis met de kinderen wilt oefenen, zodat we het samen kunnen zingen op de zondagsschool. Naast het zingen van psalmen/liedjes en luisteren naar een bijbelverhaal, doen we ook een verwerking: een spel, een quiz of we knutselen iets.
Nodig gerust jullie vriendjes of vriendinnetjes uit om mee te gaan.

Deze maand beginnen we met vier verhalen over Jozef uit het Bijbelboek Genesis. Jozef is de oudste zoon van Rachel en Jakob. Uit de familie van Jozef ontstaat uiteindelijk een groot volk, het volk van Israël. Door Jozef komt het volk in Egypte terecht.
Jozef droomt            zondag 4 september 2022        Genesis 37:1-11
Startdienst            zondagochtend 11 september 2022
Jozef zit in de put        zondag 18 september 2022        Genesis 37:12-36
Jozef in Egypte            zondag 25 september 2022        Genesis 41:33-57
Jozef en zijn broers        zondag 2 oktober 2022            Genesis 44:18- 45:8

De kinderen krijgen op zondag 4 september een uitnodiging voor de vossenjacht op zaterdagmiddag 10 september. Ook is er nog een gezamenlijke activiteit van de drie kerken in het dorp. Hierover staat elders in het kerkblad meer te lezen.

Vriendelijke groet, leiding van de zondagsschool: Marieke Wolfs, Zwaantje Brugge, Frank Boels, Arnold Wubs, Marijke Venema, Marchien Wilzing, Dineke Clazing en Roelianne Wilzing