Nieuwsbrief zondag 26 juni25.06.2022

De collecten vinden plaats in de eredienst voorafgaand aan de prediking.
De eerste is voor de diaconie en de tweede voor kerkbeheer.
Bij de uitgang kunt u middels de zendingsbussen geven voor de zending.
Uw gift digitaal overmaken blijft uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Heilig Avondmaal, voorbereiding, viering en dankzegging:
Vandaag vindt in de morgendienst de voorbereiding op de viering van het Heilig Avondmaal plaats.
Tijdens de diensten van voorbereiding, viering en dankzegging zal in de prediking worden stilgestaan bij de gelijkenis van de verloren zoon. (Lukas 15)

Censura Morum wordt gehouden op maandagavond 27 juni van 19.00 – 19.30 uur in d’Ekkelkaamp.

De viering en bediening van het Heilig Avondmaal zal plaatsvinden op zondag 3 juli in de morgendienst. Bij de rondgang van de wijn zal gebruik worden gemaakt van de inmiddels bekende cupjes.
De avondmaalscollecte is dan bestemd voor Stichting Kimon (Kinderhulp Mondiaal)
Stichting Kimon is een christelijke, interkerkelijke zendingsorganisatie. Zij richt zich op het noodlijdende kind wereldwijd. De focusgebieden liggen op het Afrikaanse continent en in Roemenië, Oekraïne en Bangladesh. Via zending en hulpverlening helpt de stichting om de materiële, lichamelijke, sociale en geestelijke nood van de kinderen te verlichten. Zo willen de medewerkers dienstbaar zijn in de uitbreiding van Gods Koninkrijk.

In de middagdienst van volgende week zondag vindt de dankzegging op de viering van het Heilig Avondmaal plaats.

Hand-out:
Bij deze nieuwsbrief is een hand-out gevoegd voor de middagdienst. In deze dienst hopen we stil te staan bij vraag en antwoord 1 van Zondag 1 van de Heidelbergse Catechismus.
We proberen voor iedere dienst waarin we een gedeelte uit de catechismus overdenken, ook een dubbelzijdige hand-out te maken. De voorkant is voor de volwassenen, om voor de dienst alvast door te lezen én met een aantal vragen om thuis na de dienst over de stof door te kunnen praten.
De achterkant is voor de kinderen.

Informatieavond Nieuwe Kringen:
Voor het komende winterseizoen hopen wij een tweetal nieuwe kringen op te kunnen starten.
Naast de al bestaande kringen, zoals de catechese voor jongeren, de belijdeniscatechese, jonge lidmatenkring en de Bijbelkring, willen we gedurende winterseizoen negen avonden besteden aan geloofscatechese en ontmoetingsavonden organiseren.

*     Tijdens de geloofscatechese willen we op ontspannen wijze nadenken en praten over de kernthema’s van het christelijk geloof en aanverwante onderwerpen waarmee we dagelijks geconfronteerd worden.
*     Tijdens de ontmoetingsavonden willen we samen op zoek gaan naar de vraag hoe we de band met het geloof kunnen vernieuwen en versterken, waarbij ook vragen als het diepere doel van ons leven aan de orde komen.

De avonden zijn met name bedoeld voor alle jongvolwassen gemeenteleden en volwassenen tot ongeveer 55 jaar.
De kerkenraad wil u/jullie graag over deze plannen uitvoerig informeren, temeer omdat dit ook organisatorische en financiële aspecten met zich meebrengt.

We organiseren daarom een informatieavond op:
Dinsdag 28 juni 2022 in d’Ekkelkaamp, aanvang 19.30 uur
Iedereen is hierbij van harte welkom.

Verjaardagfonds:
Maandagavond 27 juni is er de afrekening van het verjaardagfonds vanaf 19.00 uur in d’Ekkelkaamp.