Nieuwsbrief zondag 27 maart26.03.2022

Voorbereiding op de viering van het Heilig Avondmaal:
Vandaag vindt in de morgendienst de voorbereiding op de viering van het Heilig Avondmaal plaats.
De kerkenraad roept u van harte op om, indien mogelijk, bij deze dienst van voorbereiding aanwezig te zijn. Immers voorbereiding, viering en dankzegging horen bij elkaar. Uw scriba heeft in het komende kerkblad een stukje geschreven over het Heilig Avondmaal. Met betrekking tot de voorbereiding is het volgende opgenomen:
Voorbereiding op de viering van het Heilig Avondmaal:
Op de zondag voorafgaand aan de Avondmaalszondag, leest de predikant in de ochtenddienst een deel van het Avondmaalsformulier. In dit formulier staat beschreven hoe het Heilig Avondmaal is ingesteld, wat de betekenis van het Avondmaal is en hoe we ons op de juiste manier voorbereiden op de viering van het Heilig Avondmaal. Een gezegende viering vraagt om een goede voorbereiding.
In de prediking staat ds. Van den Berg in de dienst van voorbereiding stil bij de woorden van Judas in Mattheüs 26 vers 25: “Ik ben het toch niet, Heere?”

Censura Morum wordt gehouden op maandag 28 maart van 19.00 – 19.30 uur in d’Ekkelkaamp.

Heilig Avondmaal en Dankzegging:
Volgende week zondag zal in de morgendienst de viering plaatsvinden van het Heilig Avondmaal. In de middagdienst wordt de dankzegging gehouden. In de nieuwsbrief van volgende week wordt hier meer informatie over verstrekt.
Avondmaalscollecte:
De Avondmaalscollecte is dan bestemd voor het werk van de stichting Eleos.

De collecten vinden vanaf vandaag weer plaats, als vanouds, in de eredienst.
De eerste is voor de diaconie en de tweede voor kerkbeheer. Bij de uitgang kunt u middels de zendingsbussen geven voor de zending.
Uw gift digitaal overmaken blijft uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Openbare belijdenis van het geloof:
Dinsdag 29 maart is de aannemingsavond van hen die te kennen hebben gegeven in het openbaar hun belijdenis van het geloof af te willen leggen.
De dienst waarin de openbare belijdenis van het geloof zal worden afgelegd zal plaatsvinden op zondag 17 april 2022 (Eerste Paasdag).
Wij vragen u de nieuwe lidmaten ook in uw gebeden te gedenken. (hun namen staan vermeld in de kerkbode van maart)

Collecte Noodhulp Oekraïne:
De stand van de extra collecte voor Noodhulp Oekraïne is momenteel plm. € 8.400,--
U kunt nog doneren op rekeningnummer NL44 RABO 0349 0041 96 ten name van Diaconie Herv. Gemeente met vermelding van Noodhulp Oekraïne.