Nieuwsbrief zondag 6 maart05.03.2022

De collecten vinden vooralsnog plaats bij de uitgang van de kerk.
Eerste collectant: diaconie /  Tweede collectant: kerkbeheer.
Middels de zendingsbussen kunt u geven voor de zending.

Als u de eredienst niet kunt bezoeken dan verzoeken wij u om de collecten over te maken per bank.
De rekeningnummers staan vermeld in het kerkblad.

Extra Collecte Noodhulp Oekraïne:
In Oekraïne is sinds 24 februari jl. een verschrikkelijke oorlog gaande. Er is een grote stroom van vluchtelingen op gang gekomen. Meer dan een miljoen Oekraïners zoeken een veilige plek in het westen van het land of in een van de buurlanden.
De grote humanitaire ramp in Oekraïne en buurlanden vraagt om onmiddellijke actie. Het Christelijk Noodhulpcluster vangt vluchtelingen in Oekraïne en de buurlanden op. Zij bieden noodhulp zoals opvang, water en voedsel.

Dorcas, EO Metterdaad, Kom over en help, Red een Kind, Tearfund, Woord en Daad en ZOA vormen in deze noodhulpactie samen het Christelijk Noodhulpcluster. Bij grote rampen en crises komt het Christelijk Noodhulpcluster snel in actie met een noodhulpcampagne in Nederland. Ook ter plaatse in de rampgebieden werken de organisaties samen, zodat zij gezamenlijk snel en effectief noodhulp kunnen verlenen.

Bij de uitgang wordt er vandaag een extra collecte gehouden voor Noodhulp Oekraïne. De opbrengst van deze collecte wordt overgemaakt naar het Christelijk Noodhulpcluster. U kunt u gift geven in de eerste collectebuidel bij de eerste collectant. Ook kunt u uw gift overmaken op rekeningnummer
NL44 RABO 0349 0041 96 ten name van Diaconie Herv. Gemeente met vermelding van Noodhulp Oekraïne.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Verruiming regelingen aangaande Covid-19:
Naar aanleiding van het besluit, door de landelijke overheid, om de 1,5 meter regel te laten vervallen kunnen wij weer onbeperkt gemeenteleden ontvangen in de erediensten.
De kerkenraad nodigt u van harte uit om de erediensten weer met regelmaat te bezoeken.
Alle ingangen van de kerk zijn weer in gebruik. Gepaste afstand tot hen die niet tot uw huisgezin behoren is ondanks het opheffen van de 1,5 meter regel nog wel op zijn plaats. Het dragen van een mondkapje is geen verplichting meer, indien u echter de behoefte voelt om een mondkapje bij het komen en het verlaten van de kerk te dragen, dan kunt u dat gerust doen.
Wij verzoeken u de algemene regels voor wat betreft Covid-19 in acht te blijven houden.

Zendingsproject Hervormd Onstwedde: Centraal-Azië.
Dinsdagavond 8 maart a.s. om 20:00u mogen wij de zendingswerkers Peter en Riek namens de GZB van harte welkom heten.
Peter en Riek zullen ons iets vertellen over ons project en hun werkzaamheden in Centraal-Azië.
Ter informatie ligt er een folder bij de ingang van de kerk.
Wij willen u, als lid van de Hervormde Gemeente Onstwedde, van harte uitnodigen om deze avond bij te wonen.
Ondanks dat de maatregelen wegens Covid-19 versoepeld zijn, wil de zendingscommissie NHG u verzoeken om de dan nog geldende maatregelen alsnog in acht te nemen.
Graag tot 8 maart a.s.
NB: voor deze avond zijn geen kosten verbonden. Wel staat er een giften-pot bij de uitgang, bestemd voor de zendingswerkers Peter en Riek (project: Centraal Azië).

Lege kokers voor collectemunten:
Aangezien er momenteel te weinig kokers beschikbaar zijn verzoeken de diakenen en de kerkrentmeesters u om indien u nog lege kokers voor collectemunten in huis hebt, deze in te leveren bij de ingang van de kerk. Hier staat een krat waarin u de kokers kunt deponeren.

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Biddag voor gewas en arbeid 9 maart:
De middagdienst is gericht op de kinderen. Het thema voor deze dienst is: “Blijven Bidden”.
Jong Genesis zingt tijdens de dienst een aantal liederen. Bidden kun je altijd en overal doen!
De liturgie voor deze dienst is bijgevoegd bij deze nieuwsbrief.
De avonddienst begint op de gebruikelijke tijd van 19.30 uur.

Biddag Collecte:
Woensdag 9 maart wordt de biddagcollecte gehouden bij de uitgang. De opbrengst van deze collecte is bestemd voor het financieel gezond houden van onze eigen gemeente en vormt samen met de vrijwillige bijdragen en de wekelijkse collecten voor kerkbeheer een belangrijke inkomsten bron voor onze gemeente. Op zondag 13 maart wordt de collecte van de kerkrentmeesters toegevoegd aan de biddagcollecte. U gift kunt u ook overmaken op rekeningnummer NL 61 RABO 0349 0001 07 t.n.v. Kerkbeheer met vermelding van Biddag Collecte.

Bediening Heilige Doop:
Zondag 13 maart zal Heilige Doop worden bediend aan Bodi Meinders en Britt Janna Koudstaal.

Hulp aan vluchtelingen Oekraïne binnen de gemeente Stadskanaal: zie extra nieuwsbrief.