Voedselbank04.03.2022

We hebben de coronamaatregelen voor een groot deel achter ons gelaten. Een mooi moment om de voedselbank weer bij u onder de aandacht te brengen.
In Nederland leven 1 miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbank helpt mensen die tijdelijk niet in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Het gaat daarbij om ongeveer 40 duizend gezinnen.
De vrijwilligers bij de voedselbanken delen elke week eten uit. Instellingen, overheden, particulieren en kerken helpen met geld en inzamelen van voedsel.
Iedere maand vraagt de voedselbank een specifiek voedselproduct in te zamelen.

Welk product dit is kunt u maandelijks lezen in ons kerkblad. Voor de maand maart gaat het om blikken of potten groente en appelmoes.

Inleveren kan op zondag in de kerk. Bij de achteringang van de kerk staat daarvoor een  boodschappenkrat. Maar ook in de loop van de week kunt u voedselproducten doneren. Dit kan bij Mik en Saak Wubs, Jabbingelaan 7.  Bij hun aanbellen mag maar is niet nodig. De kleine deur van de  garage is altijd open zolang het licht is. De krat staat links om de hoek.
Iedere donderdagochtend brengen Mik en Saak de ingeleverde producten naar de voedselbank.

Wij vragen u om in uw gebed maar ook met uw gaven te denken aan de mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank.