Zendingscommissie03.03.2022

We hopen dat binnenkort alle maatregelen m.b.t. het virus Covid-19 het toelaten dat de zendingsavond .d.d. 8 maart 2022 door mag gaan.
Deze avond zullen er sprekers komen uit Centraal-Azië om zo het project dat we mogen ondersteunen dichterbij te kunnen brengen.

Daarom verzoeken wij u om deze te reserveren en voor ons vrij te houden.
Hierdoor kunt u nog iets terughoren over wat u met uw giften ondersteunt.

Aiman (niet zijn echte naam) is een jonge gelovige uit Centraal-Azië. Hij vertelt: "Ik vind het mooi om te zien hoe deze cursussen een stevig fundament leggen in het leven van christenen. Gelovigen die TEE gebruiken, leren het woord van God elke dag te gebruiken. Het gaat in deze cursussen niet alleen om dat je zoveel mogelijk leert, maar om de dingen die je leert ook in praktijk te brengen. Zo begrijp je elke dag beter wat het is om een discipel van Jezus te zijn, en dat je hem elke dag moet volgen, niet alleen op zondagmorgen."

Als mensen tot geloof komen in Jezus, weten ze vaak nog weinig van de Bijbel en van wie God precies is, en wat genade betekent. Veel mensen in Centraal-Azië groeien op als moslim, en dan hebben ze heel andere ideeën over wie God is en hoe hij ons ziet.
Leren in je eigen kerk
TEE cursussen helpen nieuwe gelovigen om in hun geloof te groeien. Ze begrijpen dan wat het betekent om Christus actief te volgen en zijn Goede Nieuws uit te dragen in hun eigen omgeving en om hun gaven in te zetten voor de lokale kerk. Dit zijn geen ingewikkelde cursussen die je via een computer moet volgen, of waarvoor je een paar jaar naar een Bijbelschool moet. De lokale kerk in hun dorp of stad gebruikt deze cursussen in kleine groepjes met de gelovigen in de gemeente.
Zo groeien mensen als volgeling van Jezus. Wanneer mensen roeping hebben voor leiderschap kunnen zij via TEE ook leren hoe je een goede leider in de gemeente wordt, hoe je de Bijbel uitlegt, wat het betekent om een 'herder' te zijn. En op die manier wordt de kerk in Centraal-Azië verstevigd en gegrondvest op de Bijbel.

Ik ben een kind van God
Aiman vertelt verder: "Ik ben al jong tot geloof gekomen doordat mijn neef Jezus had gevonden. Ik was bang voor hem, omdat hij voor zijn bekering best hardhandig kon zijn. Ik nam Jezus aan, omdat hij dat zei. Maar al die tijd wist ik niet zeker of ik nu echt een christen was of niet. Misschien was God boos op mij, omdat ik op deze manier was begonnen te geloven. Toen ik begon met mijn eerste TEE cursus ging er een wereld voor me open. De eerste les was geweldig! Eindelijk begreep ik dat ik echt een kind van God ben, en dat ik deel ben van Zijn familie, en dat niemand mij kan roven uit Zijn hand. Dat heeft al mijn angst weggenomen, waardoor ik vrij in de gemeente kan dienen."