Nieuwsbrief zondag 27 februari26.02.2022

Dienst gericht op de jongeren:
Vanmiddag is de dienst in het bijzonder gericht op de jongeren. Het thema voor deze dienst is aangeleverd door de catechisanten: “Sterven, en dan..??”
In deze dienst zal de medewerking worden verleend door Genesis. De liturgie voor deze dienst wordt in een aparte bijlage met deze nieuwsbrief meegezonden.
Na de dienst is er nog een korte ontmoeting met de jongeren in d’Ekkelkaamp om even na te praten. Hierbij zijn alle jongeren van harte welkom.

De collecten vinden vooralsnog plaats bij de uitgang van de kerk.
Eerste collectant: diaconie /  Tweede collectant: kerkbeheer.
Middels de zendingsbussen kunt u geven voor de zending.Als u de eredienst niet kunt bezoeken dan verzoeken wij u om de collecten over te maken per bank.
De rekeningnummers staan vermeld in het kerkblad.
Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Verruiming regelingen aangaande Covid-19:
Naar aanleiding van het besluit, door de landelijke overheid, om de 1,5 meter regel te laten vervallen kunnen wij vanaf vandaag weer onbeperkt gemeenteleden ontvangen in de erediensten. Het uitnodigingsbeleid via Kerktijd.nl komt vanaf heden te vervallen.
De kerkenraad nodigt u van harte uit om de erediensten weer met regelmaat te bezoeken.  Hierbij herinneren wij u aan de woorden van Paulus in Hebreeën 10 vers 23 – 25:
“Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft is getrouw. En laten wij op elkaar letten door elkaar aan te vuren tot liefde en goede werken.
Laten wij de onderlinge bijeenkomst niet nalaten, zoals bij sommigen de gewoonte is, maar elkaar aansporen, en dat zoveel te meer als u de grote dag ziet naderen”.
Alle ingangen van de kerk zijn vanaf vandaag weer in gebruik. Gepaste afstand tot hen die niet tot uw huisgezin behoren is ondanks het opheffen van de 1,5 meter regel nog wel op zijn plaats. Alle banken in de kerk zijn weer in gebruik.  Het dragen van een mondkapje is geen verplichting meer, indien u echter de behoefte voelt om een mondkapje bij het komen en het verlaten van de kerk te dragen, dan kunt u dat gerust doen.
De beperking voor wat betreft het aantal te zingen verzen is komen te vervallen.
Wij verzoeken u de algemene regels voor wat betreft Covid-19 in acht te blijven houden.

Huisbezoeken:
Medio maart worden er weer huisbezoeken afgelegd. In het kerkblad van maart kunt u hier meer over lezen.

Bijbelkring:
Dinsdag 1 maart aanstaande wordt er Bijbelkring gehouden in d’Ekkelkaamp.
’s Middags om 14.00 uur en ’s avonds om 19.30 uur.

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Jong Genesis:
Maandag 28 februari wordt er weer gerepeteerd door de leden van Jong Genesis. Nieuwe leden zijn van harte welkom. We oefenen van 15.00 uur tot 16.00 uur in d’Ekkelkaamp.

Zendingsproject Hervormd Onstwedde: Centraal-Azië.
Dinsdagavond 8 maart a.s. om 20:00u mogen wij de zendingswerkers Peter en Riek namens de GZB van harte welkom heten.
Peter en Riek zullen ons iets vertellen over ons project en hun werkzaamheden in Centraal-Azië.
Ter informatie ligt er een folder bij de ingang van de kerk.
Wij willen u, als lid van de Hervormde Gemeente Onstwedde, van harte uitnodigen om deze avond bij te wonen.
Ondanks dat de maatregelen wegens Covid-19 versoepeld zijn, wil de zendingscommissie NHG u verzoeken om de dan nog geldende maatregelen alsnog in acht te nemen.
Graag tot 8 maart a.s.
NB: aan deze avond zijn geen kosten verbonden. Wel staat er een giften-pot bij de uitgang, bestemd voor de zendingswerkers Peter en Riek (project: Centraal Azië).