Nieuwsbrief zondag 20 februari19.02.2022

Doopdienst:
Vandaag zal in de morgendienst de Heilige Doop worden bediend aan Lotte de Wijk.

De collecten vinden plaats bij de uitgang van de kerk door middel van de collectebuidel.
Als u de eredienst niet kunt bezoeken dan verzoeken wij u om de collecten over te maken per bank. Wij adviseren u het bedrag dat u voor vier zondagen zou geven één keer per maand over te maken in verband met de verwerkingskosten die voor iedere aparte boeking in rekening worden gebracht.

Extra Collecte:
Vandaag wordt er een extra collecte gehouden die bestemd is voor kerk en onderhoud van de gebouwen. Hiervoor kunt u uw gift ook overmaken op rekeningnummer NL 61 RABO 349 0001 07 ten name van kerkbeheer o.v.v. collecte onderhoud kerk en gebouwen.Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Vandaag is er tijdens de morgendienst kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Verruiming regelingen aangaande Covid-19:
Naar aanleiding van het besluit, door de landelijke overheid, om de 1,5 meter regel te laten vervallen kunnen wij vanaf zondag 27 februari weer onbeperkt kerkgangers ontvangen. Ook de verplichting om een mondkapje te dragen vervalt dan.
Hiermee komt een einde aan het bezoeken van kerkdiensten op uitnodiging.
De kerkenraad gaat ervan uit dat een ieder zich zal houden aan de adviezen die door de overheid zijn gesteld.

Wij verzoeken u:
-Bij klachten die Covid-19 gerelateerd zijn thuis te blijven
-De handen te ontsmetten bij binnenkomst van de kerk
-Te hoesten in de ellenboog
-Elkaar (nog) geen hand te geven.

Wij vragen u (nog) wel elkaar de ruimte te geven en bij het plaatsnemen gepaste afstand te houden met gemeenteleden die geen deel uit maken van uw gezin.

Dienst gericht op de jongeren:
Volgende week zondagmiddag is de dienst in het bijzonder gericht op de jongeren. Het thema voor deze dienst is aangeleverd door de catechisanten: “Sterven, en dan..??”
In deze dienst zal de medewerking worden verleend door Genesis.
Na de dienst is er nog een korte ontmoeting met de jongeren in d’Ekkelkaamp om even na te praten. Hierbij zijn alle jongeren van harte welkom.

Catechese:
In verband met de voorjaarsvakantie zijn er deze week geen catechisaties.

Kopij kerkblad:
Kopij voor het kerkblad van maart kunt u aanleveren tot en met woensdag 23 februari aanstaande, bij voorkeur per e-mail naar: kerkblad@hervormdonstwedde.nl  - of bij de scriba: Besselinglaan 2.