Nieuwsbrief zondag 1 januari31.12.2021

Erediensten:

In verband met verdere maatregelen met betrekking tot het beperken van de verspreiding van het Covid-19 virus en de adviezen van het CIO heeft de kerkenraad helaas moeten besluiten om voorlopig geen gemeenteleden uit te nodigen voor het bijwonen van de erediensten.
Wij roepen u op om de diensten weer digitaal mee te beleven via kerk-TV of via de kerktelefoon.
De kerkenraad hoopt en bidt dat deze lockdown spoedig ten einde zal komen.

Wij verzoeken u om de collecten over te maken per bank. Wij adviseren u het bedrag dat u voor vier zondagen zou geven één keer per maand over te maken in verband met de verwerkingskosten die voor iedere aparte boeking in rekening worden gebracht.

Extra collecte Leerstoelfonds:
Oudejaarsavond is de extra collecte bestemd voor het Leerstoelfonds van de Gereformeerde Bond. Uw gift hiervoor kunt u overmaken op rekeningnummer: NL 44 RABO 0349 0041 96 ten name van de diaconie met vermelding van “leerstoelfonds”.Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Nieuwjaars Kahoot-quiz voor de hele gemeente.
Vrijdagavond 7 januari organiseert 12-16 club i.s.m. Bé Meems een Nieuwjaars-Kahootquiz voor de hele gemeente.
Vanaf 20:00 uur kunt u via onderstaande link kijken naar de Youtube livestream met een laptop/computer.
swla.nl/2022

Er zal dan een livestream verbinding zijn waarin wij een Kahoot-quiz presenteren.
Als de livestream verbinding wegvalt, druk dan op F5 of op het op het pijltje zie foto:

Als u mee wilt spelen kunt u de vragen van de quiz beantwoorden op een telefoon of tablet. Op deze manier kunt u de livestream volgen op u laptop/computer en kunt u de vragen kunt beantwoorden op uw telefoon of tablet.
Via de livestream wordt uitgelegd hoe u mee kunt spelen.
Wanneer u niet meespeelt met Kahoot, kunt u ook alleen de livestream volgen.
Wij hopen dat u meespeelt, zodat wij op een ontspannen manier toch een stukje verbondenheid van de  gemeente mogen voelen, ondanks dat wij elkaar niet in levende lijve kunnen zien.
Inmiddels zijn er ook al heel veel vragen ingeleverd. Het inleveren van de vragen kan nog tot uiterlijk 2 januari via de mail: m.kruiter@hetnet.nl.

Jeugdclub 12-16 jaar:
De leden van jeugdclub Obadja (12-16 jaar) komen tijdens de kerstvakantie langs met een giftenlijst.

Covid-19 en bijeenkomsten in d’Ekkelkaamp:
In verband met Covid-19 zijn alle geplande activiteiten in d’Ekkelkaamp komen te vervallen, vooralsnog tot en met zaterdag 15 januari 2022.
d’Ekkelkaamp is alleen beschikbaar voor begrafenissen waarbij een beperkt aantal personen aanwezig kunnen zijn.

Bijlage bij de dienst van zaterdag 1 januari 2022

Art. 30 t/m 33 uit de geloofsbelijdenis van Athanasius:

"Zo is dan het rechte geloof, dat wij geloven en belijden, dat onze Heere Jezus Christus, Gods Zoon, God en mens is. Hij is God, uit de zelfstandigheid des Vaders vóór alle tijden gegenereerd, en een mens uit de zelfstandigheid Zijner moeder in den tijd geboren: Volkomen God, volkomen mens, hebbende een redelijke ziel en een menselijk vlees: Den Vader gelijk naar de Godheid, [echter...] minder dan de Vader, naar de mensheid."