Nieuwsbrief zondag 26 september25.09.2021

Verruiming regelingen aangaande Covid-19:
In de afgelopen week hebben alle kerken nadere adviezen ontvangen over hoe plaatselijke gemeenten om kunnen gaan met de verruimingen die door de overheid zijn afgekondigd. Er wordt dringend geadviseerd om “elkaar de ruimte te geven”. Om iedereen de mogelijkheid te geven, ook zij die nog terughoudend zijn om de erediensten te bezoeken in verband met het oplopen van een mogelijke besmetting met Covid-19 wijzen wij op het volgende.

In de brief die deze week aan alle gemeenteleden is gezonden staat vermeld dat de kerkenraad ervan uit gaat dat bezoekers van de erediensten gevaccineerd zijn, dan wel genezen zijn van covid-19, dan wel getest zijn. Voor alle duidelijkheid wijzen wij u erop dat wij met ‘getest zijn’ bedoelen: een zelftest hebben afgenomen. Hier wordt echter niet op gecontroleerd. Het testen is een voorzorgsmaatregel, niet alleen voor uzelf, maar met name ook voor anderen waarmee u in contact komt. Op deze manier willen we op een zo veilig mogelijke manier de verruiming maximaal benutten en voor iedereen toegankelijkheid bieden. Wij vragen u om hier verantwoord mee om te gaan.

U kunt plaatsnemen in de banken waar geen sticker ligt, indien de plaatsen in deze banken bezet zijn, worden er meer banken “vrij” gegeven door de koster of gastvrouw. Het verzoek is dan om zoveel mogelijk plaats te nemen aan de kant van de muur.
Wij vragen u enige afstand te bewaren ten opzichte van hen waarmee u geen huishouding vormt.

De collecten worden vooralsnog bij de uitgang gehouden.
Indien er een extra collecte wordt gehouden dan collecteren de kerkrentmeesters voor diaconie, kerkbeheer en zending. (zij staan als eerste) en de diakenen voor de extra collecte. (Zij staan als tweede)

Om voldoende ventilatie in de kerk te realiseren is het noodzakelijk dat de deuren tijdens de diensten open blijven staan.

Wij verzoeken u:
- Bij klachten die Covid-19 gerelateerd zijn thuis te blijven
- De handen te ontsmetten bij binnenkomst van de kerk
- Te hoesten in de ellenboog
- Elkaar (nog) geen hand te geven.

Heilig Avondmaal:
De viering van het heilig avondmaal vindt grotendeels plaats op de gebruikelijke wijze, waarbij de wijn wordt rondgedeeld in kleine cupjes. De ouderling houdt u de schaal met brood en de schaal met cupjes wijn voor zodat u het brood en het cupje zelf kunt pakken.
Na de rondgang met wijn worden de lege cupjes weer opgehaald door enkele diakenen.

Korte Viering:
Om 11.00 uur wordt er vandaag de korte viering van het Heilig Avondmaal gehouden voor hen die niet in staat zijn aanwezig te zijn tijdens de gehele viering in de kerk.  De viering vindt plaats voorin de kerk, waarbij u plaats kunt nemen in “het blok”.

Avondmaals-collecte:
De avondmaals-collecte is bestemd voor: Mercy Ships.
Verdere informatie hierover kunt u lezen in het kerkblad.

Dankzegging Heilig Avondmaal:
Vanmiddag is er de dankzegging voor het Heilig Avondmaal, u wordt van harte uitgenodigd om ook hierbij aanwezig te zijn.

Zondagsschool:
Vandaag is er in verband met de viering van het Heilig Avondmaal geen zondagsschool.

Vanaf vandaag is er weer iedere zondagmorgen kinderoppas in d’Ekkelkaamp. Gedurende de maand oktober zal aan de hand van het aantal kinderen dat gebruik maakt van de oppas bekeken worden op welke wijze de oppas in de toekomst georganiseerd zal worden. De ouders van de kinderen die gebruik maken van de oppas wordt gevraagd om even te assisteren bij het klaarzetten en/of opruimen van het speelgoed.

Extra collecte:
DV zondag 3 oktober is er een extra collecte voor onderhoud van kerk en gebouwen.
Hiervoor kunt u uw gift overmaken op rekeningnummer NL61RABO 0349 0001 07 ten name van kerkbeheer met vermelding van “extra collecte onderhoud kerk en gebouwen”.