Nieuwsbrief zondag 11 juli10.07.2021

Gasten:
Vandaag mogen wij als gemeente een aantal gasten verwelkomen. Familieleden, vrienden en kennissen van de fam. Van den Berg hopen bij de erediensten aanwezig te zijn.
Velen van hen moeten een lange reis maken, daarom is er besloten om de diensten een half uur later te laten beginnen dan gebruikelijk.
Wij heten hen van harte welkom.

Bevestigingsdienst ds. Van den Berg (10.00 uur)
Vanmorgen zal dominee Van den Berg worden bevestigd als nieuwe predikant van onze gemeente.
Ds. Hoogesteger, een goede vriend van ds. Van den Berg, zal ons in deze eredienst voorgaan in de Woordverkondiging. Tijdens deze dienst wordt het formulier voor de bevestiging van dienaren van het Goddelijk Woord voorgelezen en antwoord ds. Van den Berg op de aan hem gestelde vragen uit het formulier. In de kerk zijn enkele plaatsen gereserveerd voor gemeenteleden die hiervoor een uitnodiging hebben gekregen via email. Indien u geen uitnodiging hebt ontvangen nodigen wij u van harte uit de dienst thuis mee te beleven.

Intrededienst ds. G. Van den Berg (15.00 uur)
Vanmiddag gaat, nu onze eigen predikant, ds. G. van den Berg voor het eerst voor in de eredienst. Tijdens deze dienst zijn er enkele toespraken en worden er een aantal berichten van welkom en felicitatie voorgelezen.

Zoals reeds eerder vermeld is de parkeerplaats bij d’Ekkelkaamp ingericht als “kerkterras”. Iedereen is van harte welkom om de dienst, samen mee te beleven via een groot scherm vanaf dit terras.
In de kerk zijn enkele plaatsen gereserveerd voor gemeenteleden, die hiervoor een uitnodiging hebben gekregen via email.

Na de dienst is er gelegenheid om, onder het genot van een kopje koffie of thee, elkaar te ontmoeten op de parkeerplaats.

Volgens de weersvooruitzichten kan er tijdens de kerkdienst zondagmiddag een buitje vallen, denkt u erom een paraplu mee te nemen?

De kerkenraad hoopt op een grote opkomst van kinderen, jongeren en ouderen.

Voor het bezoeken van de middagdienst vragen wij u aandacht voor het volgende:

•    Kom indien mogelijk lopend of met de fiets in verband met beperkte parkeerruimte
•    Bij de ingang ontvangt u een stoel, wij verzoeken u plaats te nemen op aanwijzing van de gastheren.
•    Bij de ingang ontvangt u een liturgie.
•    Houdt een onderlinge afstand aan van 1,5 meter indien u niet tot dezelfde huishouding behoort.
•    Het dragen van een mondkapje is niet meer verplicht.
•    Bij uw vertrek wordt u verzocht uw stoel weer in te leveren bij het uitgiftepunt.
•    Bij het uitgiftepunt vind de collecte plaats voor diaconie, kerkbeheer en zending.
•    Bij de onderlinge ontmoeting na de dienst verzoeken wij de 1,5 meter regel ook in acht te nemen. Gelet op de sterke toename van de besmettingen met Covid-19 vragen wij u hier zorgvuldig mee om te gaan!

Kinderoppas: Tijdens de Middagdienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp

Pastorale Ondersteuning:
Voor pastorale ondersteuning kunt u contact opnemen met:
Predikant : T   (0599) 33 12 12
Scriba:  T  (0599) 33 20 35 /M  06 15 32 82 33.