Nieuwsbrief zondag 30 mei29.05.2021

Heilig Avondmaal:
Aanmelden voor deelname aan de viering van het Heilig Avondmaal van aanstaande zondag is nog mogelijk tot en met aanstaande maandag (31 mei).
Wanneer u deel wilt nemen aan de viering kunt u inloggen op de website van kerktijd.nl en de categorie “Avondmaalsdiensten” ook aanvinken. U krijgt dan automatisch een uitnodiging voor de deelname aan één van de Avondmaalsdiensten. (verdere informatie kunt u vinden in het kerkblad).
Indien u zonder e-mailadres bent ingeschreven voor de erediensten dan kunt u voor het aanmelden voor de Avondmaalsdiensten contact opnemen met diaken Gert Meijer T (0599)332666.

Avondmaals-collecte:
De avondmaals-collecte van volgende week zondag is bestemd voor:
Stichting Steun Messias belijdende Joden.

Volgende week zondag is er tijdens de avondmaals-dienst(en) kinderoppas in d’Ekkelkaamp.
Bij het brengen en halen van de kinderen dienen de algemene corona-regels in acht te worden genomen.

Censura Morum:
In verband met de viering van het Heilig Avondmaal wordt er D.V. dinsdag 1 juni van 19.30-20.00 uur Censura Morum gehouden in d’Ekkelkaamp.

Zondagsschool:
Vandaag, na de morgendienst, nemen vier kinderen afscheid van de zondagsschool. Zij komen met alleen hun ouders samen bij d’Ekkelkaamp om afscheid te nemen van de leiding.

Voor pastorale ondersteuning kunt u contact opnemen met de scriba.
T (0599)332035 / M 06-15328233.

Van de diaconie:

Arm in arm tegen armoede!
In veel kerken en zo ook in onze gemeente leven veel vragen over hoe je mensen in armoede zou kunnen helpen. Vragen als: Hoe kom je in aanraking met mensen die hulp nodig hebben? Hoe kun je het beste hulp bieden? Hoe ga je eigenlijk in gesprek met mensen hierover? En hoe kun je armoede herkennen?
Om gemeenteleden hierin op weg te helpen heeft de classis Groningen/Drenthe een ONLINE VRAGENUUR met Alex en Annamaria georganiseerd. Zij zijn ervaringsdeskundigen op het gebied van armoede en sociale uitsluiting en vertellen open en kwetsbaar hun persoonlijke verhaal over wat armoede betekende voor hun dagelijks leven. Over hoe zij erin terecht kwamen, de vooroordelen die ze hebben ervaren en wat hen hielp in moeilijke tijden.

Ervaringsdeskundigen kunnen antwoord geven op de vragen die helpen om contacten te leggen en hen die in armoede leven op weg helpen naar adequate hulpverlening. Belangrijk bij hulp in armoede is niet praten over maar praten met mensen die in armoede leven of geleefd hebben.
Alex en Annamaria van Sterk uit Armoede (www.sterkuitarmoede.nl) staan u graag te woord en nodigen u uit samen het taboe op armoede te doorbreken en hierover te praten.
Ieder gemeentelid kan deelnemen aan het ONLINE VRAGENUUR die plaats vinden op dinsdag 15 juni, woensdag 23 juni, donderdag 24 juni en maandag 28 juni. Tijd kan variëren tussen 19.00 en 21.30 uur.

Aanmelden
Aanmelden kan bij Christiaan Dekker (christiaandc@classisgroningendrenthe.nl). Christiaan is Diaconaal consulent Groningen/Drenthe en voor de PKN actief in het project Diaconaat in de regio. Christiaan is samen met zijn gezin lid van onze gemeente.
Vermeld bij de aanmelding duidelijk naam, de naam van je kerk en twee voorkeurdatums waarop je aan een gesprek kunt deelnemen. Een week vóór het ONLINE VRAGENUUR krijg je een mail met de link naar de online ontmoeting met instructie en tijd.

Voor vragen of opmerkingen vooraf kunt u contact opnemen met Christiaan M 06 38772033.

De diaconie nodigt u van harte uit deel te nemen aan dit ONLINE VRAGENUUR.