Nieuwsbrief zondag 28 maart27.03.2021

Beroepingswerk:
De kerkenraad is voornemens om, met ingang van DV zaterdag 3 april 2021, een beroep uit te brengen op ds. G. van den Berg te Sint Philipsland. Ds. Van den Berg is 42 jaar, gehuwd en heeft twee tiener zoons. Hij is sinds 2016 verbonden aan de Hervormde Gemeente Sint Philipsland. De kennismaking met de familie Van den Berg is gepland op DV zaterdag 10 april 2021. Zodra het programma van de kennismaking bekend is zal de kerkenraad, via de nieuwsbrief en afkondigingen, u verder informeren.
Op DV zondag 11 april hoopt dominee Van den Berg in onze gemeente voor te gaan in beide erediensten.

Indien stemgerechtigde leden van mening zijn dat de procedure die gevolgd is bij dit beroepingswerk op basis van Ordinantie 3, art. 3,4,5 van de Kerkorde PKN en de Plaatselijke Regeling par. 5, niet juist is verlopen kunnen zij wettige bezwaren indienen.
Bezwaren kunnen schriftelijk, ondertekend en met opgaaf van redenen t/m vrijdag 2 april 2021, vóór 18.00 uur, ingediend worden bij de scriba, (Besselinglaan 2, 9591 AP Onstwedde).

Paasviering vrouwenkringen (online)
De vrouwenvereniging en vrouwenkring van onze gemeente organiseren samen een Paasviering. Alle vrouwen zijn van harte welkom om mee te doen!
De paasviering wordt online gehouden op DV woensdagavond 31 maart, 20.00 uur.
en heeft als thema: Hij kwam voor mij!
Je kunt je aanmelden via dorothee@sterenborg.nu, graag uiterlijk maandag 29 maart. Je ontvangt vervolgens een link om online deel te nemen.
Wanneer je niet precies weet hoe het werkt, helpen we je daar graag bij.

Jeugdclubs op Tweede Paasdag middag:
Op DV Tweede Paasdag (maandag 5 april) organiseren de gezamenlijke jeugdclubs een Paas-challenge: ‘De Weg door Jeruzalem’. Tijdens een leuke puzzelroute door het dorp word je meegenomen door de stad Jeruzalem in de tijd van Jezus. Aan de hand van QR codes word je door het verhaal geleid. Onderweg doe je verschillende opdrachten en los je puzzels op waardoor je een volgende locatie ontvangt.
Om alles zo goed mogelijk te organiseren in verband met de Coronamaatregelen willen we jullie vragen je deelname per mail door te geven aan Annelyn Wubs:  af_hoekzema@hotmail.com. Je groep mag, op basis van de huidige Covid-19 regels, uit maximaal 2 personen bestaan of uit personen die huisgenoten van elkaar zijn. Indien op Tweede Paasdag de regelgeving betreffende het aantal personen dat samen “op straat” mag zijn verruimd is kunnen de groepen uit 4 personen bestaan. Je moet een gewenste starttijd doorgeven, zodat er niet teveel personen tegelijk starten. Je kunt tussen 13:30 en 16:00 uur starten.
Er zijn aan deze challenge geen kosten verbonden. Je moet alleen een Smartphone met QR scanner en mobiel internet meenemen. Een hoofdtelefoon of ‘oortjes’ zijn handig, maar niet noodzakelijk.
Wij hopen dat iedereen meedoet aan deze leuke activiteit!

Voor pastorale ondersteuning kunt u contact opnemen met de scrib, T(0599)332035 / M06-15328233.