Nieuwsbrief zondag 29 augustus28.08.2021

Startweekend winterwerk: “Geloven is doen” DV 4 en 5 september:

In zowel de morgen- als de middagdienst van zondag 5 september zal dominee Van den Berg dit thema vanuit het bijbelboek Nehemia uit een verschillende invalshoek in de preek behandelen.
Om zoveel mogelijk gemeenteleden de gelegenheid te geven om aanwezig te zijn is, in overleg met de kerkenraad, besloten om van de middagdienst een openluchtdienst te maken.
(mits de weersomstandigheden het toelaten). De dienst begint op de gebruikelijke tijd: 14.30 uur. Iedereen is dan van harte welkom om deze dienst te bezoeken, er zijn voldoende stoelen geregeld. Aanmelden voor deze dienst is niet noodzakelijk, u ontvangt dan ook geen uitnodiging via de mail.
Wij voldoen hierbij uiteraard aan de Covid-19 regels voor groepen die samenkomen in de buitenlucht, waarbij er sprake is van de 1,5 meter regel met vaste zitplaatsen. Muziekgroep Genesis zal dan ook  hun medewerking verlenen. Na afloop is er gelegenheid om samen op het kerkplein na te praten onder het genot van een kopje koffie/thee of fris.
Tijdens de middagdienst van 5 september is er voor de kleinsten kinderoppas in d’Ekkelkaamp.
Op DV zaterdag 4 september zijn er de volgende activiteiten gepland:

Ontbijt oudere gemeenteleden:
s' Ochtends willen we alle gemeenteleden van 75 jaar en ouder 'verrassen' met een ontbijtje. Deze zal tussen 8.30-9.00 uur worden bezorgd. Voor dieetwensen (doorgeven vóór 28 augustus) en informatie over het ontbijt kunt u contact opnemen met Ingrid Sterenborg (ook als u liever geen ontbijtje wenst te ontvangen).
Mailadres: . of telefoonnummer: M 06-25014936.
De ontbijtjes zullen corona-proof worden klaargemaakt en bezorgd.

Fietstocht:
‘s Middags is er een fietstocht van ongeveer 27 km uitgezet voor alle leeftijden. Starten kan tussen 13:00-15:00, er zullen 2 tussenstops zijn waar u/jij een pakje frisdrank en iets lekkers krijgt aangeboden. We hopen op veel deelname bij de fietstocht, er kan individueel of in groeps- of gezinsverband worden gefietst.
Vanaf 16:00 zijn er broodjes hamburger te verkrijgen bij d'Ekkelkaamp.

GPS-tocht:
Vanaf 17:00 uur wordt er een GPS-tocht georganiseerd. Tussen 17:00 en 19:00 kan er gestart worden. Er worden op verschillende locaties in het dorp opdrachten verstopt. Deze locaties moeten gezocht worden aan de hand van de ontvangen GPS-coördinaten. Zorg ervoor dat u/je een (opgeladen) telefoon meeneemt. Dit kan eveneens individueel of in groeps- of gezinsverband.

Jeugdclub 12-16:
De leden van de jeugdclub 12-16 worden verwacht zaterdag 4 september om 18.45 uur bij d’Ekkelkaamp om dan in groepjes deel te nemen aan de GPS-tocht.
De startdienstcommissie en kerkenraad hopen op een gezegend weekend.

Extra collecte:
Vandaag is er een extra collecte bij de uitgang die bestemd is voor de zending. Hiervoor kunt u uw gift overmaken op rekeningnummer NL 44 RABO 0349 0041 96 tnv Diaconie onder vermelding van: “Zending”.

Catechese:
Alle jongeren van 12 t/m 23 jaar hebben inmiddels een persoonlijke uitnodiging van dominee Van den Berg ontvangen voor het deelnemen aan de catechisaties.
Jongeren van 12 t/m 15 jaar worden uitgenodigd op donderdagavond 9 september om 19.00 uur voor een “open avond”, waarop er kennis kan worden gemaakt met dominee Van den Berg en de groepsindeling besproken zal worden. Deze eerste avond is, omdat d’Ekkelkaamp dan bezet is, éénmalig in de kerk.

Jongeren vanaf 16 jaar zijn van harte welkom op vrijdagavond 10 september om 19.00 uur in de grote zaal van d’Ekkelkaamp, ook deze eerste avond staat in het teken van kennismaking.

De eerste (kennismakings-) avond voor de jongvolwassenen catechese en belijdeniscatechese is op vrijdagavond 17 september om 20.15 uur in d’Ekkelkaamp. Op deze avond wil ds. Van den Berg graag kennismaken en bespreken in welke vorm de catechese verder gestalte kan worden gegeven.
Mocht u/jij, mogelijk als oudere, overwegen om belijdeniscatechese te gaan volgen, maar twijfelt u/jij nog of hebt u/jij andere vragen?  Ga dan gerust met ds. Van den Berg in gesprek. U/jij kunt hem bellen onder nummer: T (0599) 331212 of mailen.