Nieuwsbrief zondag 18 juli17.07.2021

Extra collecte
Vandaag is de extra collecte bestemd voor kerk en onderhoud gebouwen. Hiervoor kunt u uw gift overmaken op rekeningnummer NL 61 RABO 0349 0001 07 ten name van Kerkbeheer onder vermelding van “extra collecte onderhoud kerk en gebouwen”.
Wij bevelen deze collecte van harte bij u aan.

Bericht van ds. Van den Berg:
Terugblik & (voor)uitzicht
Terwijl ik geregeld een blik naar buiten werp en geniet van het uitzicht over de achtertuin en het open veld met daarachter de oude Nicolaaskerk en de markante Juffertoren, schrijf ik daags na de bevestigings- en intrededienst deze terugblik. Een terugblik vol uitzicht! Allereerst letterlijk: al mijmerend met uitzicht vanuit het studeerkamerraam. Maar ook geestelijk, vanuit de verkondiging die zondag geklonken heeft. Teveel om op een stuiver te schrijven…
Zondag 11 juli 2021 was een mooie, rijke en vreugdevolle dag voor u als gemeente, voor mij als predikant en ons als predikantsgezin. Maar ook voor de gasten die deze dag met ons mochten meebeleven. De Heere gaf zoveel zegening dat ik (als ik even voor mijzelf spreken mag) het als overweldigend ervaren heb. De inhoud van de verkondiging was rijk, moedgevend, hoopvol. Gods genade en barmhartigheid stonden centraal, stroomde tot ons  en juist díe vormen ook de grond om verwachtingsvol verder te gaan.
Maar ook het feit dat we elkaar uit Gods hand hebben mogen ontvangen… wat zijn de wegen van de Heere daarin wonderlijk en goed. En wat was het juist daarom ook hartverwarmend dat zovelen aan de oproep gehoor hebben gegeven om de middagdienst ‘live’ mee te komen maken vanaf het ‘Kerkterras’ voor d’Ekkelkaamp. Bijna alle stoelen waren bezet. Vanaf de kansel was het een ontroerende aanblik die ik niet snel zal vergeten. Laat het een begin mogen zijn van nog véél meer ‘gemeenschapszin’ en hopelijk in de toekomst weer een volle kerk!
En dan heb ik het nog niet gehad over de organisatie. Alles was tot in de puntjes voorbereid en de Heere heeft het alles ook willen zegenen, tot en met het weer aan toe! Iemand schreef: ,,het was zowel in de natuur als vanuit de Schriftuur werkelijk ‘groeizaam weer’.”

Als gezin merken we aan alles dat we ‘hartelijk welkom’ zijn en dat er verlangen leeft om samen gemeente te zijn rondom een opengeslagen Bijbel; in verbondenheid en trouw aan de Heere en aan elkaar. Dat te mogen ervaren doet ons goed. Weet dat dát verlangen ook bij mij/ons sterk leeft. Want juist op die manier wil Christus dat Zijn bruid op aarde leeft. En juist zó gaat er ook een goed getuigenis van Christus’ lichaam uit in de wereld (Joh. 17:22-23). Graag wil ik mede namens mijn vrouw en onze jongens en zelfs ook namens de gasten die in ons midden aanwezig mochten zijn, u allen bedanken voor het hartelijke ontvangst in de week van de verhuizing alsook op zondag 11 juli. Bovenal past het ons de Heere te danken en Hem te loven en te prijzen!
Ds. G. van den Berg

Vakantie:
Ds. Van den Berg en zijn gezin hebben vakantie van vrijdag 16 juli tot en met zondag 8 augustus. Gedurende deze periode kunt u voor pastorale ondersteuning contact opnemen met de scriba.
T (0599) 33 20 35 of M 06 15 32 82 33.