Beroepingswerk03.04.2021

Na kennis te hebben genomen van het verslag van de hoorcommissie is de kerkenraad voornemens om een beroep uit te brengen op ds. G. van den Berg uit Sint-Philipsland. Het beroep zal ingaan op DV 3 april 2021. Op moment van schrijven van dit artikel (24-03-2021) spreken we nog over een “voornemen”, omdat u, als gemeente nog niet via de afkondiging voorafgaande aan de eredienst, hiervan op de hoogte bent gesteld en de gelegenheid hebt gehad om bezwaar aan te tekenen tegen de gevolgde procedure. De kennismaking met dominee Van den Berg en zijn gezin is gepland op DV zaterdag 10 april aanstaande. DV zondag 11 april zal de beroepen predikant in beide erediensten bij ons voorgaan. Het programma voor de kennismaking wordt nog verder uitgewerkt en zal met de gemeente worden gecommuniceerd via de afkondigingen en nieuwsbrieven. Dominee Van den Berg zal zijn beslissing op dit beroep kenbaar maken uiterlijk op DV zaterdag 24 april 2021.
Ds. Van den Berg is 42 jaar, is gehuwd en heeft twee zoons in de tienerleeftijd . Hij is als predikant verbonden aan de Hervormde Gemeente St. Philipsland sinds maart 2015.
De kerkenraad vraagt u dominee Van den Berg, zijn gezin en het beroepingswerk van onze gemeente in uw gebeden te gedenken.