Nieuwsbrief zondag 10 maart09.03.2024

Mededelingen:

De collecten vinden plaats in de eredienst tijdens het zingen voorafgaande aan de prediking. De eerste is voor de diaconie en de tweede voor de kerk en instandhouding van de eredienst. Bij de uitgang kunt u geven voor de zending. Giften overboeken per bankrekening is uiteraard ook mogelijk.

Alle collecten worden van harte aanbevolen.

Biddag voor gewas en arbeid 13 maart:
Woensdag 13 maart is het biddag voor gewas en arbeid.
Het thema voor de middagdienst is:
'Bidden in vertrouwen op de Goede Herder’
Jong Genesis hoopt in deze dienst haar medewerking te verlenen.

De avonddienst begint op de gebruikelijke tijd van 19.30 uur.
Thema voor de preek in de avonddienst is “Bidden om (on)verdiende zegeningen” naar aanleiding van Jeremia 14 vers 7a. U wordt hierbij van harte opgeroepen om deze avond samen met de gemeente op te komen om te bidden en Gods Zegen te vragen voor ons persoonlijk, de gemeente, ons land en de wereld. Als wij om ons heen kijken dichtbij en verder weg en in ogenschouw nemen wat er ook anno 2024 gaande is, dan is bovenal ons gebed om zegeningen, rust en vrede meer dan nodig.

Liturgie Biddag:
De liturgie voor de diensten op biddag wordt meegezonden met deze nieuwsbrief.

Biddag Collecte:
Woensdag 13 maart wordt de biddagcollecte gehouden bij de uitgang. De opbrengst van deze collecte is bestemd voor het financieel gezond houden van onze eigen gemeente en vormt samen met de vrijwillige bijdragen en de wekelijkse collecten voor kerkbeheer een belangrijke inkomstenbron voor onze gemeente.
Op zondag 17 maart wordt de collecte van de kerkrentmeesters toegevoegd aan de biddagcollecte. U gift kunt u ook overmaken op rekeningnummer NL 61 RABO 0349 0001 07 t.n.v. Kerkbeheer met vermelding van Biddag Collecte.
Ook deze collecte bevelen wij van harte aan.

Tijdens de morgendienst is er kinderoppas in d’Ekkelkaamp.

Evangelisatie commissie - Kom en zing mee:
Zondagavond 17 maart 2024 wordt er weer een Kom en Zing mee avond georganiseerd in d’Ekkelkaamp. Medewerking aan deze avond wordt verleend door het Gereformeerd Mannenkoor “Noord-Drenthe”. Aanvang: 19.00 uur.

Boekentafel en Verkoop collectemunten:
Maandag 11 maart 2024 is de boekentafel geopend van 15.00 – 16.30 uur en van 19.00 – 20.00 uur.
Er is dan ook de verkoop van collectemunten.

Catechisaties:
In verband met Biddag zijn er deze week geen catechisaties. De catechisanten worden hierbij van harte opgeroepen om de eredienst(en) aanstaande woensdag te bezoeken.

Jaarfeest jeugdclub 12 – 16, vrijdag 22 maart 2024